دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران

دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران

استمداد خانه احزاب از هاشمی

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶
آفتاب: حمید قزوینی سخنگوی خانه احزاب درباره دیدار روز دوشنبه اعضای شورای مرکزی

خانه احزاب ایران با «هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از روزی که خانه احزاب تشکیل شده آقای هاشمی با نگاه مثبت به خانه احزاب نگاه کردند و بر این اساس ما معتقدیم که وی با توجه به این نگاه در اصلاح نگاه‌های منفی‌ای که نسبت به موضوع تحزب در ساختار سیاسی و اجرایی کشور وجود دارد، موثر هستند.

سخنگوی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: آقای هاشمی یکی از شخصیت‌های برجسته نظام است که از سابقه بسیار خوب فعالیت حزبی و تشکیلاتی برخوردار است و اساسا نگاهشان به کار حزبی و تشکیلاتی بسیار مثبت و خوب است و همیشه نسبت به این مساله موضع حمایتی و تشویقی داشته‌اند.

وی ادامه داد: بخشی از جلسه دیروز به ارائه گزارش و بخشی نیز به ظرفیت‌های موجود در خانه احزاب اختصاص داشت.

قزوینی تصریح کرد: در این جلسه مرتضوی کیاسری، مسئول کمیته نظارت بر انتخابات از ظرفیت خانه احزاب در کمک به روند برگزاری انتخابات صحبت کرد و تعدادی از دوستان نیز به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کردند که اگر مورد توجه قرار گیرد همان چیزی است که همه می‌خواهند یعنی بحث قانونمداری و پرهیز از تهمت و اتهام که در انتخابات ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: همچنین در این جلسه ، میرمحمدی، مسئول کمیته بین‌الملل خانه احزاب در سخنانی با تاکید بر نقش دیپلماسی غیررسمی گفت: امروز همه کشورها دیپلماسی غیررسمی را پذیرفته‌اند و در کشور ما نیز خانه احزاب این ظرفیت را دارد که به کمک دیپلماسی کشور بیاید، منتهی باید مسئولان وزارت امور خارجه کمک کنند و این مساله را بپذیرند.

سخنگوی خانه احزاب در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه روز دوشنبه همچنین امینی مسئول کمیته حقوقی و قضایی خانه احزاب برخوردهای غیرمتعارفی که بعضا با برخی احزاب صورت می‌گیرد را مورد اشاره قرار داد و گفت که این روش‌ها مناسب احزاب نیست و انتظار می‌رود این برخوردها در چارچوب قانون صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع جلسه دیروز، جلسه بسیار خوبی بود و طرفین راضی بودند.