حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • خاطره خبرنگار ایرنا از هوش آیت الله هاشمی رفسنجانی

خاطره خبرنگار ایرنا از هوش آیت الله هاشمی رفسنجانی

حسین عضدی فسا: ** هوش و ذکاوت در حفظ اعداد و ارقام 

  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵


یکی دیگر از خاطره ها، مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در آبان 1371 است که برای افتتاح یکی از چهار واحد 250 مگاواتی نیروگاه شهید رجایی در 25 کیلومتری آزادراه قزوین - کرج حاضر شدند. 
هنگامی که در نخستین ساعت شروع کار نیروگاه، با بالگرد در محل برنامه حاضر شدند؛ شمار زیادی از مقام های مربوطه به استقبال آیت الله آمدند و بدون اتلاف وقت، با حضور ایشان نشست تخصصی با شمار اندکی از متخصصان و مسئولان در سالنی که سکوت محض برآن حاکم بود، برگزار شد و یکی از مسئولان فنی در ارتباط با خرید تجهیزات خارجی و هزینه های مربوطه توضیحاتی ارایه داد و نوبت به اعداد و ارقام که رسید، هوش و ذکاوت آیت الله بیشتر آشکار شد. 
متصدی فنی درباره میزان هزینه صورت گرفته برای یکی از تجهیزات خریداری شده عددی را ذکر کرد که بلافاصله آیت الله هاشمی رفسنجانی که گویی بطور دقیق قیمت تجهیزات این واحد نیروگاهی را از قبل آگاهی داشته باشد، پرسید: چرا اینقدر قیمت وسیله مربوطه ارزان است؟ 
مسئول فنی پاسخ داد: خرید از یک کشور اروپای شرقی (با ذکر نام) صورت گرفته، بنابراین آیت الله هاشمی رفسنجانی گذرا و سهل و ساده با مسایل برخورد نمی کردند.