حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • خاطره خبرنگار ایرنا از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همراهی با مردم

خاطره خبرنگار ایرنا از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همراهی با مردم

حسین عضدی صفا: ** همراهی با مردم 

  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵


یکم فروردین 1372 آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران نخستین روز سال نو را به عیادت بیماران بستری در بیمارستان شهدای تجریش اختصاص داد؛ محلی که پیکرش برای آخرین تلاش ها برای بازگشت به زندگی، به آنجا انتقال یافت. 
آیت الله هاشمی رفسنجانی در هنگام بازدید از بیمارستان شهدای تجریش 59 ساله بودند و در بدو ورود در محل اتاق رییس بیمارستان توضیحات لازم را دریافت کردند و طبق معمول به دقت توضیحات را گوش می دادند و در خلال آن پرسش های لازم را مطرح کردند. 
پس از گزارش رییس بیمارستان نوبت به عیادت از بیماران بستری رسید که با شاخه های گل و بسته های گز مورد استقبال قرار گرفتند؛ دیدار آنگونه گرم و صمیمی بود که گویی از پیش آنها را می شناخت و زنان و مردان بستری با شور و شعفی از ایشان استقبال کردند و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان نیز در مواقع خاص توضیحات لازم را می دادند. 
نکته جالب در این بازدید این بود که ایشان طبقات بیمارستان را با استفاده از پله ها طی می کرد و از آسانسور بهره نگرفت و در این ارتباط سرعت عمل آیت الله بگونه ای بود که شماری از همراهان نمی توانستند خود را برسانند و عقب می ماندند. 
با وجود آنکه این بازدید نزدیک به دو تا سه ساعت بطول انجامید، اما در چهره ایشان هیچگونه علائم خستگی بروز و ظهور نداشت.