یکی دیگر از اقدامات مهمی که در دولت سازندگی رخ داد، ورود پراید به ایران بود. هرچند این روزها خیلیها معتقدند این محصول باید از رده تولید خارج شود، اما به اذعان دستاندرکاران صنعت خودرو، پراید در آن زمان کیفیت قابلقبولی داشته و توانسته تا سالها نظر مثبت مشتریان را به خود جلب کند.آن طور که نژادحسینیان در گفتوگوی خود با «دنیایاقتصاد» میگوید: «ورود پراید در دهه 70 به خودروسازی و بازار ایران، لطف خدا بود؛ زیرا در آن دوران خط تولید پیکان بسته شده بود و ما یک رنو 5 داشتیم با روزی هفت هشت دستگاه تولید. با این شرایط، ما پراید را آوردیم که هم از نظر فنی شرایط قابل قبولی داشت و هم در مقایسه با خودروهای مشابه از قیمت مناسبی برخوردار بود. به نظرم پراید واقعا صنعت خودرو کشور را نجات داد.»اظهارات وی را محمدرضا نجفیمنش، از فعالان قدیمی قطعهسازی کشور نیز بهنوعی تایید کرده و میگوید: پراید در دورانی که به ایران آمد، خودرو قابل قبولی بود، حالا اینکه ما سال هاست در پراید ماندهایم و جایگزینی برای آن عرضه نکردهایم، بحث دیگری است.