حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • خاطرات علاء میرمحمد صادقی از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی ر تشکیل صندوق قرض الحسنه جاویدو تاسیس سازمان اقتصاد اسلامی

خاطرات علاء میرمحمد صادقی از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی ر تشکیل صندوق قرض الحسنه جاویدو تاسیس سازمان اقتصاد اسلامی

علاء میرمحمد صادقی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از فعالان اقتصادی با سابقه کشور است که خاطرات بسیاری با آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد و در کتاب خاطراتشان در بخش های مختلف به این ماجرا پرداخته است

  • تهران
  • پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷
نقش هاشمی رفسنجانی در تشکیل صندوق قرض الحسنه جاویدو تاسیس سازمان اقتصاد اسلامی

علاء میرمحمد صادقی درباره تشکیل صندوق قرض الحسنه جاوید  و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتش (پنجره ای به گذشته )گفته است:« صندوق ذخیره جاوید را تشکیل داده بودیم... به افراد بسیاری وام می دادیم ولی برخی از همین وام ها دردسر آفرین می شد. در یک مورد، آقای هاشمی رفسنجانی نامه ای به صندوق نوشت که به آقای غیوران وامی بدهید. صندوق هم این کار را انجام داد. هیچ کس اصلاع نداشت که این وام برای چه کاری است. چندی بعد ماموران ساواک به استناد همین وام به صندوق ریختند. ماجرا از این قرار بود که صندوق گاهی به افراد سیاسی هم وام می داد و هنگامی که آن ها دستگیر می شدند ساواک از آنان سوال می کرد شما چگونه زندگی خود را اداه می کنید یا برای فعالیت های خود پول از کجا تهیه می کنید و آن ها هم می گفتند که از صندوق وام می گیرند.»

علاء میرمحمد صادقی همچنین درباره حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سازمان اقتصاد اسلامی می گوید:« شهید بهشتی و شهید مطهری و آیت الله مهدوی کنی و آیت الله هاشمی رفسنجانی خیلی حمایت می کردند. آیت الله خامنه ای؛ که آن موقع رئیس جمهور بودند هم برای سخنرانی به سازمان اقتصاد اسلامی آمدند.»