خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

برای شخص من، هیچ‌کس نمی‌تواند آقای هاشمی‌رفسنجانی باشد.

  • جمعه ۲ خرداد ۱۳۷۶

جمعه 2 خرداد 1376 // 16 محرم 1418// 23 می 1997

 خبر دادند که آیت‌الله خامنه‌ای، در مصاحبه هنگام رأی دادن، گفته‌اند برای شخص من، هیچ‌کس نمی‌تواند آقای هاشمی‌رفسنجانی باشد.[1] بعداً از تلویزیون آن را شنیدم. برای رأی دادن به حسینیه جماران رفتیم. فاطی و عفت هم همراه بودند. بعد از رأی دادن مصاحبه کوتاهی کردم.

تا شب در خانه بودم و مرتباً اخبار انتخابات را از وزارت کشور را در صفحه کامپیوتر خبری‌ام و توسط افراد دریافت می‌کردم. مجموعه خبرها از جلوتربودن آقای خاتمی حکایت دارد؛ بعضی‌ها با اغراق و بعضی‌ها معتدل. ظهر بچه‌ها و بستگان میهمانمان بودند. امروز مقداری وقت صرف مطالعه تاریخ ایران در زمان زندیه و افشاریه نمودم.

شب اطلاع دادند که نیروهای ترکیه در شمال عراق به سوی سلیمانیه می‌روند که به مرز ایران هم نزدیک است. خبرگزاری‌های خارجی که تعداد زیادی در ایران هستند، پیروزی آقای خاتمی را مسلم گرفته‌اند و به معنای شکست روحانیت سنتی و حاکمیت.

 


[1] - آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، در پاسخ به این سؤال خبرنگار صداوسیما که توقعتان از رییس‌جمهور، برای آینده کشورمان چیست، گفتند: «ما از کسی که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب می‌شود، انتظار داریم که خود را خدمتگزار مردم بداند و آنچه را برای دین و دنیای این مردم مورد نیاز است، در محدوده اختیارات قانونی خود، با همه وجود انجام دهد. بدیهی است که اکثریت مردم، متدین و انقلابی هستند و مایل‌اند آنچه برای رفاه و سعادت دنیوی آنها انجام‌می‌گیرد، در چارچوب‌احکام و مقررات‌اسلامی باشد. خوشبختانه همه این آقایانِ نامزدهای ریاست‌جمهوری اعلام کرده‌اند که این‌طور بناست عمل کنند. ما هم همین توقع را از آنها خواهیم داشت. من قبلاً هم گفته‌ام: هرکس که امروز، ان‌شاءاللَّه رأی بیاورد و نامش از این صندوق‌ها بیرون بیاید، من با او همان‌طور رفتار خواهم کرد که در هشت سال گذشته با آقای رییس‌جمهور، جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی رفتارکرده‌ام. البته خوب؛ برای شخص من، هیچ‌کس آقای هاشمی‌رفسنجانی نخواهد شد؛ اما امیدواریم برای ملت بشود و بتواند برای کشور همان‌طور شخصیتی باشد و همان‌طور تلاشی بکند و بلکه بیشتر و بهتر؛ چون باب رحمت الهی واسع است.» منبع: تارنمای دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، بخش بیانات 1376.

 

 

ویدئوها