خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

نگرانی قاسم سلیمانی از دخالت سپاه در انتخابات و خطر دودستگی!!

  • چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۶

 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1376 // 29 ذیحجه 1417//7 می 1997

 

به دفترم رفتم. پس از انجام کارهای دیروز، اعضای بنیاد بیماریهای خاص آمدند. فاطی صحبت خوبی کرد. دختربچه‌ای متنی خواند. به پاس کمک‌هایم به بیماران سرطانی، کلیوی، تالاسمی و هموفیلی، لوحی به من اهدا کردند. من هم صحبت تشویق‌آمیز کردم و ضمن صحبت، گریه‌ام گرفت.[1]

آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صدا و سیما] آمد و نتایج افکارسنجی‌های جدید را آورد. رفته رفته سطح رأی آقایان ناطق [نوری] و خاتمی به هم نزدیک می‌شود. آقای [جلیل] بشارتی، [رئیس دفتر امور مناطق محروم ریاست‌جمهوری] آمد. گزارش وضع مناطق محروم و توفیقات را داد و کمک بیشتر خواست. آقای [علی] کریمی، [قائم‌مقام تؤلیت آستان قدس‌رضوی] از آستان‌قدس آمد و برای طرح‌های عمرانی آستان‌قدس کمک خواست.

عصر سردار [قاسم] سلیمانی از کرمان آمد. از اوضاع و دخالت سپاه در انتخابات و خطر دودستگی اظهار نگرانی کرد و از دلسردشدن آقای [محسن] رضایی، [فرمانده‌کل سپاه] گفت و برای علاج کمک خواست. در جلسه هیأت دولت مصوباتی داشتیم.

 

[1] - آقای هاشمی، در نخستین سالگرد تأسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص، رسیدگی به امور بیماری‌های خاص را کاری انسانی و خداپسندانه ذکرکرد و اظهارداشت: «در جامعه‌ای که با الگوی اسلامی براساس وحدت عقیدتی و مکتبی تشکیل می‌شود، مسلمانان خود را در برابر نیازها و مشکلات بی‌تفاوت احساس نمی‌کنند، بلکه برخود لازم می‌دانند در این‌گونه موارد به یاری هموطنان خود بشتابند. شما یک وسیله ارتباطی با خدا انتخاب کرده‌اید که می‌توانید به وسیله آن رحمت خداوند را برای جامعه‌مان جلب کنید. کمک به بیماران تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و سرطانی از کارهای مهم جامعه است. از این طریق می‌توان رحم، شفقت و مهربانی را در جامعه ترویج داد و این امر باعث می‌شود که علاوه بر جلب رضایت خداوند، محبت بین انسان‌ها را نیز افزایش داد. اهداکنندگان کلیه، افراد با عاطفه‌ای هستند که پاداش آنها در نزد خداوند، حساب جدایی دارد و ما نیز باید از این‌گونه افراد با گذشت حمایت کنیم.» ایشان با تأکید بر ضرورت بیمه این‌گونه بیماران و حذف پرداخت حق بیمه آنها اظهار داشت: «در حالی که هزاران میلیارد ریال به مصرف یارانه می‌رسد، جایز نیست که به این اقشار مظلوم، کمک‌های لازم ارائه نشود.» رییس‌جمهور با اعلام آمادگی دولت برای کمک به این امر خیر و با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های خاص و ناتوانی مبتلایان به تأمین این هزینه‌ها، خواهان همکاری تمام مردم به‌ویژه افراد نیکوکار و ثروتمند در این زمینه شد. آقای هاشمی، با قدردانی از تلاش‌های این بنیاد برای رفع محرومیت، پیشگیری و درمان این بیماری‌ها و ایجاد و مراکز دیالیز و بیماری‌های خاص در شهرستان‌ها، افزایش آگاهی‌ها و آموزش عمومی را ضروری دانست. رجوع کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1376، دفتر نشر معارف انقلاب، 1398»