خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

آیت الله توسلی عجب خوابی برای هاشمی رفسنجانی دیده بود!!!

  • جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۷۶

 جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۷۶ // ۱۰ ذی‌حجه ۱۴۱۷// ۱۸ آوریل ۱۹۹۷

 

ساعت ۹ صبح برای مراسم روز ارتش، به میدان آزادی رفتیم. سخنرانی کردم[1] و رژه را تحویل گرفتم و عبور ابزار جنگ و مهندسی و هواپیماها و هلی‌کوپترها را تماشا کردم. ظهر بخشی از بچه‌ها جمع بودند. عصر حسن، پسر آقاجلال آمد. گزارش کار شرکت واحد گشت را داد. ماشین دربست کرایه می‌دهند؛ کار موفقی است. شب برای شام، یاسر ساندویج فرستاده بود.

آقای [محمدرضا] توسلی آمد. راجع به انتخابات و مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبت شد. خوابی برایم دیده بود که تعریف کرد. دیده بود، از یک دیوار بلندی که در جلو داشتم، به خوبی بالا رفتم و او را با خودم بردم و گفتم که خانم‌ها از پله بالا بیایند.

اکثر وقت امروز را صرف مطالعه کتابی کردم که درباره من و نقشم در پیروزی انقلاب و سال‌های اول انقلاب نوشته شده است. شهردار تهران می‌خواهد منتشر کند. کتاب خوبی است و خیلی از مواردی که فراموش کرده بودم، به یادم آورد.[2]

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «دفاع از ایران اسلامی را نیروهای مسلح بسیار قابل اعتماد برعهده دارند و حضور همین نیروهای توانمند، دشمنان را به حرکت‌های انفعالی و بسیار توخالی وادار کرده است. هزاران چشم طمع، به سرزمین مقدس، ارزشمند ایران اسلامی دوخته شده و با وجود تمام شیطنت‌ها، نیروهای مسلح هوشیار، آماده، مؤمن و نفوذناپذیر به عنوان رکن اصلی حفاظت و دفاع، توانسته‌اند امنیت را در سراسر ایران اسلامی تضمین کنند. توطئه مشترک اخیر آمریکا، اسراییل و دستگاه قضایی آلمان، علیه انقلاب اسلامی، نشانی از این توطئه‌های ظالمانه و برنامه‌های خطرناک کفر جهانی است. نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی قدرت خود را در دفاع از سرزمین مقدس ایران به اثبات رساندند و امروز در عرصه سازندگی نیز صلاحیت خود را نشان داده‌اند. حضور فرماندهی آگاه، فقیه، عادل و عالم به مسائل کشوری و نظامی و نیروها و سرمایه‌های جهادگر و ایثارگر، موجب شده تا ایران اسلامی در دنیا به عنوان یک نمونه خوب در عرصه دفاع و سازندگی و ارتباط عمیق میان مردم و ارتش مطرح باشد.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی‌رفسنجانی، سخنرانی‌های  ۱۳۷۵ ، دفتر نشر معارف انقلاب،   ۱۳۹۸.

[2] - کتاب «هاشمی و انقلاب؛ تاریخ سیاسی ایران از انقلاب تا جنگ»، نوشته آقای سید مسعود رضوی، در سال  ۱۳۷۵  در ۵۵۶ صفحه توسط انتشارات همشهری به زیور چاپ آراسته شد.