خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

موج نگرانی مسئولین از سال های بعد از ریاست جمهوری هاشمی

  • شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۷۶

 

 شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۷۶ // ۴ ذی‌حجه ۱۴۱۷//۱۲ آوریل ۱۹۹۷

 

آقای [محمدتقی] بانکی آمد؛ اخیراً از انگلستان برگشته است. از من تشکر کرد، به خاطر حمایت از ایشان و دادن سمت عضویت هیئت‌مدیره منطقه آزاد قشم، در شرایطی که در ایران نبود و از علل سفر و مراجعت، توضیحاتی داد. آقای [مسعود] روغنی زنجانی، پیشنهادهایی در مورد برنامه‌های کشور داشت و برای کار آینده‌اش مشورت کرد.

دکتر [غلامعلی] حداد عادل آمد. گزارش کار فرهنگستان زبان فارسی را داد و از کمبود نیروهای کیفی ادیب و متدین گفت و خواست ازآنجا بازدید کنم. گفت، دو لیست لغت جدید فارسی معادل آماده کرده‌اند که در مراسم بازدیدم اعلان می‌شود.

آقای [سیدمحمدنقی] شاهرخی، نماینده رهبری در بنگلادش آمد و برای امور فرهنگی آنجا کمک خواست و از مدیریت بعد از من اظهار نگرانی نمود و از کارهای من و سخنرانی اخیر در نماز جمعه در مورد مسئله آلمان، تحسین اغراق‌آمیز کرد.

دکتر حبیبی، [معاون اول رئیس‌جمهور] آمد. آیین‌نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسائل اجرایی آن را تنظیم کردیم و راجع به شرایط جدید از حکم دادگاه برلین صحبت کردیم. عصر اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد. در مورد احتمالات پیشامدها بعد از دادگاه میکونوس صحبت شد و پیشنهادهایی داشت.

عصر از استخر استفاده کردم و شب در دفترم ماندم. در گزارش‌ها، مهم‌ترین مسئله همین برخوردهای تبلیغاتی علیه ایران، اعلان احضار سفرای غربی از ایران و صحبت‌های من در نماز جمعه است.