خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۶/ کتاب « انتقال قدرت»

از سیاسی ترین موضوعات تا خانوادگی ترین مسایل در خاطرات یک روز مردی که برای تمام فصول بود.

  • تهران
  • دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۷۶

 دوشنبه 11 فروردین 1376 // 21 ذی‌قعده 1417 31 مارس 1997

 

 آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو] آمد. گزارش پیشرفت کار سدها و نیروگاه‌ها و نحوه تأمین کمبود آب تهران در تابستان در صورت ادامه خشکسالی را داد و برای تأمین ارز طرح‌ها در سال جاری استمداد کرد و از من برای کمک در مورد حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار تشکر کرد و از رفع خطر سیل در خوزستان گفت.

آقای [علیرضا] افقهی، نماینده سبزوار آمد. مقدار زیادی از ارادتش به من از گذشته و تمجید از فائزه گفت و برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارآمادگی‌کرد. خیال می‌کند، مقبولیت زیادی خواهد داشت.

دکتر [موسی] زرگر آمد و برای تکمیل طرح اصلاح بیمارستان سینا استمدادکرد. آقایان [محمدعلی] تسخیری و [ابوالحسن] نواب آمدند. گزارش اقدامات توسعه برنامه‌های فرهنگی در جهان را دادند و از حضور در یونسکو به کمک فاطی اظهار خوشحالی کردند و گفتند، فائزه اگر در امور فرهنگی فعالیت کند، از ورزش آثار بیشتری دارد.

آقای [علی] فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد. گزارش وضع دو نفر از اتباع عربستان سعودی را داد که در ایران هستند و گفت، این‌ها ارتباطی با انفجارات عربستان ندارد؛ گرچه عربستان می‌خواهد آن‌ها را بگیرد.

عصر آقایان [محسن] نوربخش، [رییس‌کل بانک مرکزی] و [احمد] عزیزی، [معاون ارزی بانک مرکزی] آمدند و برنامه سهام ارزی سال 1376 را دادند. در گزارش‌ها، تصویب اجلاس وزرای امورخارجه اتحادیه عرب در قاهره، در خصوص راکدکردن روابط اعراب با اسراییل به خاطر ادامه خانه‌سازی در بیت‌المقدس شرقی، مهم است. فاطی خبر داد که مریم، همسر یاسر، وضع حمل کرده و دختری آورده است؛ خوشحال شدیم.

تصاویر ضمیمه