خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

  • تهران
  • یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۷۵

 یکشنبه 2 اردیبهشت 1375 2 ذی‌حجه 1416 21 آوریل 1996

 [آقای علی بن سعید الخیارین]، وزیر بهداشت قطر آمد. در مورد همکاری دو کشور، به‌خصوص آموزش پزشکی دانشجویان قطری صحبت شد. سؤالات زیادی از وضع امنیت و روابط با امیر سابق که اکنون در امارات است و ارتباط با امارات و [عربستان] سعودی و... نمودم. به امیر پیغام دادم که پذیرش نخست‌وزیر اسراییل کار درستی نبود. تقاضا داشت که یک جاسوس قطری را که در ایران محکوم به اعدام است، عفو کنیم.

ستاد تنظیم بازار جلسه داشت؛ با گزارش وضع تولید فولاد که رو به بهبود است و وضع سهمیه‌های ارزی و قیمت‌های جدید، با توجه به نرخ سوخت و غیره. عصر در جلسه هیئت دولت، چند مصوبه داشتیم.

شب میهمان رهبری بودم. دربارة وضع لبنان صحبت شد که تاکنون به نفع حزب‌الله تمام شده و آتش‌بس را هم به نفع آن‌ها می‌دانیم. ایشان از دولت به خاطر اعلام عزای عمومی برای شهدای لبنان تشکر نمود و دربارة نحوه همکاری با ترکیه و حفظ روابط دوستانه، ضمن ادامه اعتراض به مسئله حضور اسراییل در ترکیه، ایجاد مراکز دریافت اطلاعات انفجارهای هسته‌ای در ایران از شبکه بین‌المللی، انتخابات و دخالت سپاه - گفتند در مورد نیروهای بسیج مردمی اجازه‌ای داده‌اند - و نیز پیام آقای [هلموت] کهل، [صدراعظم آلمان]، در مورد رون‌آراد، [خلبان مفقود اسراییلی] و مسائل جاری کشور صحبت داشتیم.