خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

جلسه جامعه روحانیت مبارز در دفتر هاشمی

  • تهران
  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۷۵

چهارشنبه 6 تیر 1375 | 9 صفر 1417 26 ژوئن 1996

 

اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور]، برای امور جاری کشور آمد. جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر آمدند. آقای [اسماعیل] فردوسی‌پور گزارش داد و من هم صحبت تسلیت‌آمیزی نمودم.[1] وعده دادم، برای ساخت قتلگاه مشهد [= محل شهادت] در محل حزب جمهوری اسلامی کمک شود.

آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر جهاد سازندگی] و معاونان آمدند. در خصوص طرح ترویج صنایع در روستاها، باهدف ایجاد سه و نیم میلیون شغل جدید در روستاها تا سال 1400 و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها توضیحاتی دادند.

عصر در جلسه هیئت دولت شرکت کردم. مصوبات زیادی داشتیم. شب جامعه روحانیت مبارز در دفترم جلسه داشت؛ بخشی از سیاست‌ها اصلاح شد. تا ساعت دوازده، کارمان و صرف شام طول کشید؛ شب در دفترم ماندم.

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و دیگر شهیدان واقعه دردناک هفتم تیر، هر یک از نخبگان کشور و انقلاب بودند که در زمان حیات پُربرکت خود و پس از شهادت، با خون پاک خود شجره طیبه نوپای انقلاب را به‌خوبی حفظ و تقویت کرده‌اند. هفتم تیر از صحنه‌های گویای مظلومیت انقلاب است‌که با ایجاد دگرگونی عمیق در داخل حتی دنیای اسلام را نیز منقلب کرد و جو سنگین تبلیغاتی استکبار و نیروهایش را در داخل کشور علیه اسلام و نظام شکست. باید با سرمایه‌گذاری مادی و معنوی از حادثه هفتم تیر برای سازندگی نسل‌های آینده و تربیت بهتر فرزندان جامعه اسلامی در این فضا و آشناکردن آنان با حقایق انقلاب بهره جست. ساخت بنا و مجموعه‌ای شایسته در مکان مقدس شهادت 72 تن در محل حزب جمهوری اسلامی، ضروری و مکان مناسب تاریخی و فرهنگی و به‌عنوان موزه گویای تاریخ و محل گردآمدن نیروهای مخلص، ایثارگر و پایگاه حفظ ارزش‌های نظام است.» ایشان، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب را از نمونه‌های بسیار خوب شهیدان زنده و از ذخایر الهی و اسناد پُرافتخار اسلام و کشور توصیف کرد و افزود: «خداوند وجود پُربرکت این شخصیت بزرگ را برای زعامت و رهبری امت انقلابی و اسلامی در این برهه از تاریخ حفظ کرد.» رجوع‌کنید کتاب هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1375، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.