خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

نظر شورای نگهبان در مورد تعویض استاندار برای انتخابات!!

  • تهران
  • سه شنبه ۵ تیر ۱۳۷۵

 سه‌شنبه 5 تیر 1375 | 8 صفر 1417 25 ژوئن 1996

 

صبح زود فائزه به منزل آمد و برای محتوای مصاحبه مطبوعاتی‌اش مشورت کرد. تا ساعت هشت و نیم صبح، کارها مطابق برنامه روزانه انجام شد. [آقای اسکار والنزوئلا]، سفیر فیلیپین برای خداحافظی آمد و از کمک ایران برای آشتی در جنوب با میندانائو[1] تشکرکردکه برایشان مهم است.

[آقای اسحاق جهانگیری]، استاندار اصفهان آمد. برای برنامه سفرم به اصفهان مذاکره شد و گزارش وضع اصفهان و اختلافات بین آقایان [سیدجلال‌الدین] طاهری، امام‌جمعه و [حسین] مظاهری، رئیس ‌حوزه [علمیه] را داد که مشکل‌آفرین شده و اوج آن در نماز عید [قربان] گذشته بوده است. نظر شورای نگهبان در مورد تعویض استاندار برای انتخابات مطرح شد؛ قرار شد نپذیریم؛ گرچه مصمم است تا آخر سال بیشتر نماند.

آقای [محسن] نوربخش، [رئیس‌کل بانک مرکزی] آمد. گزارش وضع اقتصاد کلان را داد که خوب است. تورم مهار شده، سرمایه‌گذاری خوب است و رشد اقتصادی مطلوب و تعهدات ارزی کاملاً مطلوب و ذخایر ارزی هم بیش از پنج میلیارد دلار است. راجع به ریاست‌جمهوری آینده مذاکره شد.

دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رئیس‌جمهور] آمد. گزارش توزیع سهمیه‌های ارزی را داد و در مورد نحوه واگذاری سهام کارخانجات نظر خواست. در مورد تعیین استاندار خراسان و اقدام نپخته وزارت کشور [در عزل استاندار و تعیین سرپرست] صحبت شد. عصر شورای انقلاب فرهنگی، جلسه با چند مصوبه داشت. قرار شد مسئله اسلامی‌تر کردن دانشگاه‌ها در دستور کارشان باشد. شب در دفترم خوابیدم.

 

[1] - میندانائو، دومین جزیره بزرگ کشور فیلیپین و در جنوب‌شرقی این کشور قرار گرفته و شامل ۲۵ استان است. بخش‌هایی از میندانائو عمدتاً مسلمان‌نشین هستند و نیمه‌خودمختار به حساب می‌آیند. برخی گروه‌های جدایی‌طلب این مناطق به‌صورت مسلحانه با نیروهای دولت مرکزی فیلیپین، برای خودمختار شدن در نبرد هستند.