خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

نگرانی جامعه مدرسین از دوران بعد از ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و رد پیشنهاد آنها برای رفع موانع تجدید ریاست‌جمهوری‌ هاشمی توسط ایشان

  • تهران
  • دوشنبه ۴ تیر ۱۳۷۵

دوشنبه 4 تیر 1375 | 7 صفر 1417 24 ژوئن 1996

 

[آقای سیدرضا نوروززاده]، نماینده اسفراین و آقای کراچیان آمدند. از خدمات عمرانی دولت در اسفراین ممنون است و از فشار خط راست در خراسان شکایت دارد. آقای [سیدمرتضی] صالحی خوانساری آمد. از پیروزی در نمایندگی گلپایگان خوشحال است و برای عمران بیشتر آنجا استمداد کرد. از ملاقاتی که با مرحومه والده داشته و هدیه‌ای که گرفته و ملاقات همسرش با عفت و سادگی لباس همسر رئیس‌جمهور گفت که همسرش را سخت تحت تأثیر قرار داده و او گریه کرده است. برای خانواده شهید کمک گرفت.

[آقای مطهر کاظمی]، نماینده خلخال آمد. مطابق معمول، درخواست‌های فراوانی برای عمران منطقه خلخال داشت. آقای [حسن] کامران، نماینده سابق اصفهان آمد. به‌شدت از رفتار شورای نگهبان با او و همسرش در انتخابات اصفهان گله‌مند است و برای جبران در انتخابات میان‌دوره‌ای استمداد کرد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر جلسه داشت. گزارش کار دادند و چند مصوبه داشتیم. بودجه سال 1375 را تصویب کردیم. مصاحبه کوتاهی نمودم. عصر دکتر ولایتی، [وزیر امور خارجه] آمد. گزارش سفر به ژنو و ملاقات‌های حاشیه‌ای را داد و اجازه سفر به یونان و اوکراین و همراهی همسرش را گرفت. عصر شورای اقتصاد جلسه با چندین مصوبه داشت.

آقای [مرتضی] مقتدایی، دادستان کل کشور آمد. از سوی جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، پیغامی مبنی بر نگرانی از دوران بعد از ریاست‌جمهوری من آورد و پیشنهاد اقداماتی برای رفع موانع تجدید ریاست‌جمهوری‌ام را نمود که نپذیرفتم و توضیحاتی برای اقناع آن‌ها دادم. از وخامت عبور و مرور کامیون‌ها در جاده قم گفت. شب به خانه رفتم. فاطی و بچه‌هایش برای پذیرایی آمده بودند.