خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

نارضایتی هاشمی شاهرودی از دخالت بیش از حد شورای نگهبان در انتخابات

  • تهران
  • چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۷۵

چهارشنبه 23 خرداد 1375     |  25 محرم 1417                     12 ژوئن 1996

 

مصاحبه طولانی با مدیران روزنامه ایران داشتم[1]؛ برای کتاب سال روزنامه می‌خواهند. دو ساعت طول کشید؛ قرار بود نیم ساعت باشد. باعث شد که بقیه برنامه ملاقات‌ها نامنظم بشود. فتح‌الله، فرزند آقای [محمدمهدی] ربانی املشی [و داماد آیت‏الله منتظری] آمد. به محسن گفته بودم که احوال‏پرسی کند و ملاقات بدهد. از اعضای خانواده‌شان احوال‏پرسی کردم؛ گفت بعد از مسایلی که بر سر آیت‏ الله منتظری آمد، از لحاظ روحی دچار ناراحتی است و نمی‌تواند توجیه کند.

آقای [سیدمحمود] هاشمی[شاهرودی]، از علمای شورای نگهبان آمد. برای راه انداختن واحد تحقیقات شورا استمداد کرد و از دخالت بیش از حد شورا در انتخابات اظهار عدم‏ رضایت کرد وجریان مذاکرات در جامعه مدرسین[حوزه علمیه قم]، در مورد سابقه اختلاف بین من و رهبری را گفت و از بی‏ اساس بودن آنها اظهارخوشحالی ‏کرد و توضیحات مفید آقای [محمد] یزدی، [رییس قوه قضاییه] را گفت.

[آقای عبدالرحمن ندیمی بوشهری]، استاندار بوشهر آمد. برنامه ساخت مرکز تجاری ایران در قطر را توضیح داد و استمداد کرد. عصر در جلسه هیأت دولت شرکت کردم؛ چند مصوبه داشتیم. آقای [محسن] رفیق‌دوست، [رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان]، تلفنی گفت، [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار[تهران]، بنا دارد امشب چندین مرکز غرفه‌داران میدان [میوه و تره‏بار] را به خاطر عدم انجام تعهدات ببندد و خواست مهلتی بدهند تا دخالت و حل کند؛ گفتم تا شنبه مهلت بدهند.

 

[1] - متن کامل این مصاحبه، در مصاحبه ‏های 1375، همین پایگاه آمده است.