خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

از مرگ پسر حسن روحانی تا گزارش حسن نصرالله

  • تهران
  • شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۷۵

 

 شنبه 19 خرداد 1375 | 21 محرم 1417 8 ژوئن 1996

 

 تیمسار [مصطفی] ترابی، [رئیس حفاظت و اطلاعات ارتش] آمد و گزارش بررسی موضوع فوت فرزند آقای روحانی را داد. معتقد است که خودکشی بوده است. فکر می‌کنند که آقای روحانی، سوءظن به ساحفاجا [= سازمان حفاظت و اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی] دارد.

[آقای محمدرضا نعمت‌زاده]، وزیرصنایع آمد. ارز بیشتر برای امورجاری و سرمایه‌گذاری صنایع مطالبه نمود. دکتر [مجید] عباس‌پور آمد. گزارش وضع صنایعش.م.ر [پدافند شیمیایی، موشکی، رادیواکتیو] را داد. آقای [رضا] سیف‌اللهی، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. گزارش مبارزه با قاچاق و کارهای امنیتی را داد و از حفاظت اطلاعات ناجا و وزیر کشور در خصوص ضعف برخورد با قانون‌شکنی‌های گروه‌های فشار شکایت داشت.

آقای [ابوالقاسم] خزعلی آمد. برای مهندس نکونام استمداد کرد. معمولاً در هر وقت ملاقات، برای او چیزی می‌خواهد؛ از قبل از انقلاب آشنا هستند. از پیشرفت امور زیربنایی کشور تشکر کرد و از نقص قانون انتخابات گفت. از ناسزاگویی آشیخ محمد [هاشمیان، امام‌جمعه رفسنجان] در نمازجمعه نسبت به حمید بهرامی، [نماینده رفسنجان]، انتقاد داشت.

عصر آقای سیدحسن نصرالله، رئیس حزب‌الله لبنان و همراهان آمدند. گزارش جنگ اخیر و دستاوردهای نظامی و سیاسی آن را دادند؛ برای آینده، به‌خاطر سیاست توسعه‌طلبانه [حزب] لیکود در لبنان، احساس خطر می‌کنند، ولی از آمدن لیکود و راکد شدن جریان صلح شادمان‌اند. محسن، [رئیس دفتر رئیس‌جمهور]، آمد. برای امور دفتر و کارها مذاکره شد.