خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

دکتر روحانی آمد. مذاکراتش با رهبری را در مورد دخالت سپاه در انتخابات و تندروی‌های انصار حزب‌الله تعریف کرد.

  • تهران
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۵

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1375 | 19 ذیحجه 1416 8 می 1996

 

دیشب باران و رعدوبرق زیادی داشتیم و امشب هم داریم. بهار خوبی است. با تأخیر به خاطر باران دیشب، برای مراسم شروع کار اجرایی مجموعه کتابخانه ملی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به تپه‌های عباس‌آباد رفتیم. توضیحات را شنیدیم. در مراسم، آقایان [عباس] آخوندی، [وزیر مسکن و شهرسازی] و دکتر حبیبی، [معاون اول رییس‌جمهور] و [سید محمد] خاتمی، [رییس کتابخانه ملی] صحبت کردند. کتابخانه ملی، حدود 90 هزار مترمربع و فرهنگستان، حدود 60 هزار مترمربع مساحت دارند و میدان عظیمی در جلوی آنهاست. دربارة اهداف و شیوه و محتوای کار سخنرانی کردم.[1] تا ظهر در دفترم کار کردم.

پیش از ظهر، دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی و نایب رییس مجلس] آمد. دربارة ریاست مجلس [پنجم] صحبت شد؛ برای نامزدشدن، تردید جدی دارد. مذاکراتش با رهبری را در مورد دخالت سپاه در انتخابات و تندروی‌های انصار حزب‌الله تعریف کرد. عصر در جلسه هیأت دولت، دربارة تسهیلات بانکی تصمیم‌گیری شد. امشب تا ساعت نُه برای جبران عقب‌ماندگی‌های دوران سفر، کار کردم.

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «با سپری‌شدن دوران سخت انقلاب و جبران خرابی‌های هشت سال جنگ تحمیلی، اکنون زمینه انجام حرکت‌های اصیل در عرصه علم و فرهنگ اسلامی، بیش از پیش فراهم آمده و باید از این شرایط به نحو مطلوب بهره‌برداری کرد. باید باتوجه به عظمت و محتوای انقلاب و عمق فرهنگ اسلامی، ابزار مادی و انسانی و نرم افزار اشاعه این فرهنگ اسلامی فراهم شود و آغاز عملیات این دو طرح ملی، در حقیقت نقطه عطفی در حرکت فرهنگی متشکل و منسجم و علمی و بر پایـه‌های مورد نیاز کشور است.» رجوع‌کنید کتاب هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1375، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.