خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

  • تهران
  • دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۷۵

 دوشنبه 28 آبان 1375 //6 رجب 1417 // 18 نوامبر 1996

 

از منزل به محل دانشگاه هوایی شهید ستاری، متعلق به نهاجا [= نیروی هوایی ارتش] برای مراسم ششمین دوره فارغ‌التحصیلی و دهمین دوره اعطای سردوشی رفتیم. بعد از سان، مراسم با قرآن و سرود و گزارش فرمانده نهاجا و فرمانده دانشگاه و صحبت من[1] و رژه و اعطای جوایز انجام شد. سپس از نمایشگاه‌های خودکفایی، ساخت هواپیما و تونل باد بازدیدکردم. مصاحبه‌ای نمودم[2].

بعد از ظهر به دفترم رسیدم. تا عصر و شب کارها را انجام دادم و بخشی از کتاب «خاطرات دوران مبارزه» و «هاشمی و انقلاب» را اصلاح کردم. شب در دفترم ماندم. در گزارش‌ها، مسائل آلمان و ایران سخت مورد توجه است. عفت هم میهمان داشت؛ همسر رییس‌جمهور و رییس مجلس سودان، میهمانش هستند.

 

[1] - آقای هاشمی در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 174 دانشجوی دوره ششم دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: «ایستادگی ایران اسلامی در مقابل زورگویی آمریکا و دشمنان، دستاورد اطمینان از توانمندی نیروهای مسلح است. نیروهای مسلح ایران اسلامی به‌عنوان پیشتازان دوران دفاع مقدس و حافظان کیان سرزمین مقدس ایران، از دو امتیاز رهبری ولایت‌فقیه و حمایت گسترده مردم برخوردارند که باید قدردان این دو نعمت و امتیاز باشند. نیروهای مسلح ایران اسلامی در حرکت توسعه و سازندگی مجموعه کشور به ویژه در عرصه نظامی نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند.» ایشان خطاب به نیروهای مسلح کشور اظهارداشت: «شما در سخت‌ترین شرایط، با سلحشوری از اسلام و قرآن و مرزهای کشور دفاع کردید و ثابت نمودید که آزادشدن از قید اسارت وابستگی امکان پذیر است. عملیات متهورانه و قهرمانانه خلبانان جان برکف نیروی هوایی و تیزپروازان هوانیروز در تاریخ جنگ تحمیلی، به عنوان تجربه‌هایی ارزشمند باید حفظ شوند. آغاز به‌کار این دانشکده، موجب شد تا تجربه‌های دوران دفاع مقدس امروز به ثمر نشیند و هزاران نیروی متخصص و کارآزموده در نیروهای مسلح در خدمت به‌اسلام قرار گیرند و این افتخاری بزرگ برای نظام مقدس اسلامی است. با امکانات تحقیقاتی و آموزشی که در کشور وجود دارد، می‌توانیم دانشگاه هوایی کشور را به‌گونه‌ای تقویت و نیرومند سازیم که برای سایر کشورهایی که بخواهند از این موهبت الهی بهره گیرند، زمینه‌ساز باشد.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1375»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.

[2] - رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های 1375»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.