خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

رهبری از جلسه خویش با مجمع روحانیون برای هاشمی گفت.

  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۷۵

 

 یکشنبه 27 آبان 1375 //5 رجب 1417 // 17 نوامبر 1996

 

[آقای چارلز میشل دوسالابری]، سفیر جدید کانادا، برای تقدیم استوارنامه آمد. کمی فارسی بلد است. اظهار علاقه زیادی برای کار در ایران نمود؛ قبلاً در ایران بوده. [آقای نظیراوف تاشمدرجب‌اویچ]، سفیر جدید تاجیکستان آمد. برای سفر من به تاجیکستان اصرار داشت. دربارة ضرورت صلح صحبت کردم. [آقای عثمان تانرکورو تورک]، سفیر جدید ترکیه آمد. صحبت‌ها دربارة توسعه روابط بود.

آقای [مرتضی] میرباقری، مشاور [رئیس‌جمهور در] امورجوانان آمد. درخواست دارد که تبدیل به سازمان شود که موافقت نکردم. آقای [محمدتقی] امان‌پور، معاون جهادسازندگی آمد. گزارش مسأله آبخوان‌داری را داد که با وزارت نیرو اختلاف نظر دارند. جهاد مدعی است از این طریق، می‌توانیم هشت میلیون هکتار را زیر کشت ببریم و چهارده میلیون هکتار جنگل ایجاد کنیم و وزارت نیرو می‌گوید، به‌خاطر محدودیت آب، کمتر از یک میلیون هکتار است و بیشتر امکان ندارد.

[آقای غلامعلی نعیم‌آبادی]، امام‌جمعه، [آقای غلامعباس زائری]، استاندار و [آقای عباس عباسی]، نماینده بندرعباس، برای امور عمرانی استان [هرمزگان] و جلوگیری از الحاق بخشی از خاک استان هرمزگان به فارس آمدند. عصر در هیأت دولت، بحث بودجه را ادامه دادیم.

شب میهمان رهبری بودم. از کسالت‌شان در هفته قبل که خوب شده‌اند، ملاقاتشان با مجمع روحانیون مبارز که برای کسب نظر در حرکت جدیدشان، برای حضور در میدان سیاست آمده بودند، گفتند. دربارة مسائل جاری با آلمان و مقابله به مثل تبلیغاتی علیه آلمان و انتخابات و انتقال آب سیروان به ذهاب و کارهای سازندگی و سفر ایشان به خوزستان صحبت کردیم. آقای دکتر ولایتی گزارش داد که [آقای کلاوس کینکل]، وزیر امورخارجه آلمان، تلفنی تماس گرفته و خواسته که برای جلوگیری از بحرانی‌تر شدن روابط همکاری شود. به خانه آمدم. عفت برای استقبال از همسر رییس‌جمهور سودان به فرودگاه رفت.