خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

حضور آیت الله خامنه ای در دفتر هاشمی رفسنجانی، بعد از سفر چندروزه به 5 کشور آفریقایی

  • تهران
  • یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۷۵

 

 یکشنبه 25 شهریور 1375 | 1 جمادی‌الاول 1417 15 سپتامبر 1996

 

ساعت هشت صبح، مطابق برنامه در مهرآباد فرود آمدیم. جمعی از مسئولان برای استقبال آمده بودند. روحیه ما خیلی شاد بود؛ به خاطر دستاوردهای سفر مصاحبه کوتاهی نمودم[1] و به منزل رفتیم. تا عصر به استراحت و مطالعه اخبار روی کامپیوتر گذشت. به دفترم رفتم. کارها را انجام دادم و به جلسه هیأت دولت رفتم. توضیحی دربارة نکات مهم سفر دادم. گفتم در اجرای قراردادها جدی باشید. لایحه معاف‌کردن حقوق مزدبگیران از مالیات تا سقف 28 هزار تومان را تصویب کردیم.

به دفترم برگشتم. تا ساعت هشت ونیم کارهای عقب مانده را انجام دادم. آیت‌الله خامنه ‌ای میهمانم بود. گزارش نکات مهم سفر آفریقا و صحبت دربارة سفر ایشان به آذربایجان غربی و مذاکره دربارة مسائل عراق، وقتمان را پُر کرد. دیروقت به خانه رسیدم. تب و لرز شدیدی مرا گرفت و تا صبح با گلودرد شدید، ناراحت خوابیدم.

 

[1] - آقای هاشمی، در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: «سفر شش کشور آفریقایی، نشان داد که اسلام و انقلاب اسلامی ایران در دنیا به رغم توطئه‌ها و شیطنت‌های آمریکا، بسیار عزیز و مکرم است. حقیقتاً ما بیرون از مرزهایمان حضور انقلاب را فوق‌العاده قوی دیدیم. مردم آفریقا در این سفر، از توجه ایران اسلامی به مسائل کشورهایشان سپاسگزار بودند. طی دو روز آینده، گزارش کامل این سفر را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی که محور این حرکت هستند و نیز مردم ارائه می‌کنم.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های 1375، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.

تصاویر ضمیمه