خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ سردار سازندگی

سفر کاری به جزیره کیش در اولین روز سال

  • جزیره کیش
  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۷۵
امروز از صبح تا عصر، در منزل در تهران بودم. پیش از ظهر برف می‌بارید. برنامه‌ای برای دیدار عید نداشتیم و سرمان خلوت بود. ساعت هشت و نیم شب است،این لحظه در کیش، بیرون اتاق اقامتگاهم در پاویون مشرف بر دریا نشسته‌ام.

این لحظه در کیش، بیرون اتاق اقامتگاهم در پاویون مشرف بر دریا نشسته‌ام؛ ساعت هشت و نیم شب است. تازه از صرف شام دسته‌جمعی فارغ شده‌ایم. پاسداران پیشنهاد کرده‌اند که از اتاق بیرون باشم، چون کارگران برای تعمیر دستشویی می‌آیند. امروز ساعت شش بعدازظهر در فرودگاه کیش فرود آمدیم.

مهدی و فائزه و بچه‌هایشان و جمعی از بستگان از فامیل هاشمی و مرعشی، همراه هستند، عفت و فاطی و فرزندانش در لیبی‌اند و امروز هنگام تحویل سال، تلفنی احوال‌پرسی کردند و تبریک گفتند. یاسر و مریم هم رفسنجان رفته‌اند و محسن و خانواده‌اش هم به دعوت سفرا، به اسپانیا و پرتغال سفر  کرده‌اند. هوای کیش خیلی مطبوع است. اکنون دمای هوا، بیست درجه بالای صفر است و نسیم ملایمی می‌وزد. سال ۱۳۷۴، باران زیاد باریده – تاکنون ۳۷۵ میلی‌متر – با اینکه میانگین بارش سالانه معمولی در حدود ۱۷۵ میلی‌متر است و به همین دلیل، سطح جزیره سبز و خرم و باصفاتر است؛ علاوه بر جنگل‌های مصنوعی که در این چند سال اخیر، ایجاد کرده‌اند.

آقای [محمدرضا] یزدان‌پناه، مدیر جزیره از فرودگاه تا پاویون، توضیحات فشرده‌ای از کارها و وضع جزیره داد. تا به حال حدود شش هزار مسافر دارند و هنوز هم ظرفیت پذیرش باقی است. تدارک خوب است و استقبال مردم هم زیاد. امروز از صبح تا عصر، در منزل در تهران بودم. پیش از ظهر برف می‌بارید. برنامه‌ای برای دیدار عید نداشتیم و سرمان خلوت بود. ظهر جمعی از بستگان که می‌خواستند با ما به کیش بیایند، میهمان‌مان بودند. فائزه و فرشته [همسر مهدی]، سفره هفت‌سین را برای لحظه تحویل سال آماده کرده بودند. مونا [دختر فائزه] هم تخم‌مرغ‌ها را رنگ و نقاشی کرده بود.