خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۷۱

پنج‌شنبه 21 خرداد 1371 / 9 ذیحجه 1412 / 11 ژوئن 1992

 

 آقای [محمدرضا] عباسی‌فرد، [رئیس دیوان عدالت اداری] آمد. گزارش کار دیوان عدالت اداری را داد. مدعی است که در سال گذشته به بیست و پنج هزار پرونده رسیدگی کرده و به روز رسیده‌اند. گفت نظر دیوان نیز ابطال تصمیمِ گران شدن برق برای مصارف خانوادگی تا 250 کیلووات است؛ گفتم صبر کنند تا رسیدگی شود.

سفیرمان در باکو آمد. گزارش وضع آذربایجان و اختلافات سران و مواضع خصمانه ابوالفضل ایلچی‌بیگ، رهبر جبهه خلق آذربایجان[1] نسبت به ایران و پیشنهاد سیاست برخورد با آن وضع را داد. سفیرمان در تاجیکستان آمد و ضمن گزارش وضع آنجا، خواستار کمک بیشتر به آنها شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. لایحه معافیت بخشی از بودجه از قانون محاسبات را که در مجلس رد شده بود، تصویب کردیم.

تا ساعت پنج و نیم بعد از ظهرکارها را انجام دادم و به خانه آمدم. تا شب برای خطبه‌های نماز عید قربان مطالعه کردم. دو سه بار تلفنی با آیت‌الله خامنه‌ای در مورد مسأله جمع جمعه و عید اضحی در یک روز و حکم نماز عید و جمعه صحبت کردیم. به فاطی گفتم به خاطر ملاحظات امنیتی، از سفر به سازمان ملل منصرف شود؛ قرار بود از طریق دفتر امور زنان بروند.

 

 

[1] - جبهه خلق آذربایجان، از احزاب ناسیونالیست با گرایشات پان‌تُرکیسم بود. در انتخابات خرداد 1371 ریاست‌جمهوری این کشور، ابوالفضل ایلچی بیگ، رهبر جبهه خلق پیروز شد. در دوره وی، روابط جمهوری آذربایجان با ایران تیره بود.