خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۷۱

چهارشنبه 13 خرداد 1371 | 1 ذیحجه 1412 / 3 ژوئن 1992

 

در گزارش‌ها شروع درگیری بین حزب وحدت شیعه و سنی‌های وهابی [در افغانستان] و در اروپا، مخالفت مردم دانمارک با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا قابل توجه است.

ساعت هشت و نیم صبح در دفترم بودم. ساعت ده اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها آمدند. برایشان صحبت کردم.[1] آقای [حمید] میرزاده، برای گرفتن امضای تعهدات برای کارهای عمرانی جنوب خراسان آمد؛ حدود چهار صد میلیون تومان و ارز و تسهیلات بانکی و اداری و امور بازسازی.

آقایان [عبدالله] نوری و [رسول] زرگر، [معاون عمرانی وزیر کشور] آمدند. گزارش خسارات سیل‌ها را دادند؛ حدود بیست میلیارد تومان است که اعتباراتش در بودجه نیست؛ کمک خواستند. دربارة استانداران صحبت شد.

آقای [عباس واعظ] طبسی، [تولیت آستان قدی رضوی] آمد. اوضاع مشهد را گفت. از استاندار و نیروهای انتظامی انتقاد داشت و خواستار اعمال قاطعیت و تعقیب اشرار و مأموران سهل انگار بود. ناهار، حاجیه والده و همشیره طیبه و بعضی از اقوام در دفترم بودند؛ والده خیلی ضعیف و فرسوده شده‌اند.

عصر در جلسه دولت شرکت کردم. از وزرا خواستم که در قلمرو مسئولیت خودشان بازرسی و نظارت بیشتری داشته باشند. استانداران اصفهان، همدان و فارس تعیین شدند.

 

[1] - آقای هاشمی، ضمن ارائه تحلیلی از موقعیت منطقه‌ای و جهانی، از دانشجویان خواست، ضمن حفظ آمادگی، با جدیت به تحصیل ادامه دهند تا به عنوان چهره‌های علمی کشور در صحنه‌های جهانی مطرح باشند. رجوع کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های سال 1371»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1393