خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۷۱

 

جمعه 28 اسفند 1371/ 25 رمضان 1413 / 19 مارس 1993

 

تا ساعت ده و نیم مطالعه و استراحت داشتم. برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. به مناسبت راهپیمایی روز قدس، جمعیت زیادی آمده بودند. خطبه‌ای در جمع‌بندی کارهای داخلی سال‌جاری و خطبه‌ای را به فلسطین اختصاص دادم.[1] بچه‌ها هم آمده بودند.

عصر را و شب را به مطالعه گزارش‌ها گذراندم. افطار، عفت و بچه‌ها میهمان همشیره فاطمه بودند. یاسر به شمال و مهدی به جنوب رفته‌اند.

 

 

[1] - آقای هاشمی در خطبه اول به تشریح عملکرد انقلاب اسلامی در عرصه‌های معنوی و مادی پرداخت و گفت: «در نگاهی به کارنامه انقلاب اسلامی در سال 1371، کاملاً مشخص و برجسته است که انقلاب در این سال نیز مسیر تکاملی خود را پشت سر گذاشته است و از هر جهت که به این کارنامه بنگریم، نتیجه کارها را رضایت‌بخش می‌بینیم. خطیب جمعه در خطبه دوم به مناسبت روز جهانی قدس، به مسائل فلسطین پرداخت و گفت: «تن دادن دولت‌های عرب به مذاکرات بی حاصل، یکی از اشتباهات تاریخ فلسطین است. بنای اسراییل این نیست که کوتاه بیاید. اگر بناست کوتاه بیاید، پس این موج مهاجرت از روسیه چیست؟ چرا اینها را می‌آورند؟ آن‌ها هنوز دنبال من الفرات الی النیل هستند.» رجوع کنید ← کتاب «هاشمی رفسنجانی، خطبه‌های جمعه سال 1371»، دفترنشر معارف‌انقلاب، 1393