خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۷۱

پنج‌شنبه 20 اسفند 1371/ 17 رمضان 1413 / 11 مارس 1993

 

آقای [علاءالدین] بروجردی اطلاع داد سفر هیأت‌های افغانی و پاکستانی که بنا بود امروز بیایند، به شنبه افتاده است؛ قبول کردم. ساعت ده صبح، آقایان [مسعود روغنی] زنجانی، [محمد] سعیدی‌کیا، [وزیر راه و ترابری] و کارشناسان آمدند. دربارة اتوبان تهران ـ چالوس مذاکره شد. وزیر راه و ترابری موافق و سازمان برنامه و بودجه مخالف بود. نظر دادم که اعتبار مطالعات داده شود.

سفیر جدیدمان در هلند برای خداحافظی و کسب نظر آمد. گفتم که استفاده از اهرم قدرت خریدمان را برای گرفتن امتیاز بررسی کند. قرار است این سیاست را در ارتباط با سایر کشورهای طرف معاملاتمان به کار بندیم. آقای [محمد] غرضی، [وزیر پُست و تلگراف و تلفن] آمد. در مورد گرفتن جواز ساخت ماهواره برای اهداف مخابراتی و پُرکردن محل ثبت شده به نام ایران در فضا استمداد کرد. قرار شد جلسه‌ای داشته باشیم. در مورد خریدهای تلفنی نیز استمداد کرد.

فائزه آمد و برای کمک به نیازمندان، هفتاد هزار تومان گرفت. عصر دکتر [محمدحسین] عادلی، [رییس‌کل بانک مرکزی] آمد. در مورد باقیمانده سهم ارزی رییس‌جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری شد. خواست که وزارت نفت در پیش‌فروش نفت با بانک مرکزی هماهنگی کند. سپس آقای [غلامرضا] آقازاده، [وزیر نفت]، تلفنی پرسید؛ گفتم هماهنگ شود.

افطار به خانه آمدم. بچه‌ها هم آمدند. در ماه رمضان، فقط چند روز توانستم افطار را در خانه باشم.