خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۷۱

 

یکشنبه 16 اسفند 1371/ 13 رمضان 1413 / 7 مارس 1993

 

امروز هم هوا بارانی است. تا ساعت ده صبح کارها را انجام دادم. دکتر [محمدعلی] نجفی آمد و برای تأمین کسری اعتبارات و کاغذ کتب درسی استمداد کرد و گزارش داد که وضع کیفیت تحصیلی بهتر شده و به جای اُفت، رشد داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همراهان آمدند. گزارش قرار با رئیس آکادمی علوم شوروی سابق در خصوص انتقال تکنولوژی و دانش علوم پیشرفته

 

رباتیک و استفاده از دانشمندان شوروی را دادند. خواستند که حمایت‌شان کنم؛ پذیرفتم و تشویق‌شان کردم.

دکتر [محمدحسین] عادلی، [رییس‌کل بانک مرکزی] و هیأت داوری طرح ساختمان بانک مرکزی آمدند. نتیجه مناقصه و طرح‌های مهم را آوردند و برای گرفتن تأیید من توضیحات دادند. گفتم ترجیح می‌دهم به مدیریت ایرانی‌ها و درعین‌حال با شریک کردن یک شرکت پیشرفته خارجی، برای گرفتن تکنولوژی پیشرفته ساختمان‌های بلند ساخته شود؛ بناست چهل طبقه باشد. به هر حال بدون حصول نتیجه رفتند.

عصر هیأت دولت جلسه داشت. آقای [محمد] سعیدی‌کیا، [وزیر راه و ترابری] اطلاع داد که نتیجه بررسی جعبه سیاه هواپیماهای سانحه هوایی، نشان می‌دهد که هواپیمای سوخو مقصر بوده؛ هم سرعت بیش از حد مقرر داشته و هم بالاتر از سطح مقرر پرواز می‌کرده است. بحث تعرفه‌های جدید ناتمام ماند.

شب میهمان رهبری بودم. دربارة توافق احزاب افغانی، مسائل بوسنی، تأمین کسری اعتبار آموزش و پرورش، مسائل احتمالی انفجار در آمریکا، خواسته‌های انجمن مؤبدان زرتشتی، سرمایه‌گذاری خارجی که ایشان به شرط عدم مخالفت با قانون اساسی مخالفتی ندارند، با شرایطی و استیضاح آقای [محمد] سعیدی‌کیا، [وزیر راه و ترابری] مذاکره کردیم