خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۷۱

چهارشنبه 7 بهمن 1371/ 4 شعبان 1413 / 27 ژانویه 1993

 

سفیر روسیه برای خداحافظی آمد. آقای محبی، مسئول [شرکت] میادین میوه و تره‌بار [شهرداری] تهران آمد. گزارش تأسیس 38 میدان میوه و تره‌بار فروشی در مناطق تهران و وضع میدان بزرگ جدید و میدان‌های قدیمی و مشکلات آنها را گفت. از [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار تعریف کرد و از زحمات من تشکر داشت و خواست که وزارت بازرگانی هم از این میادین، برای توزیع مناسب کالا استفاده کند.

آقای [محمد] سعیدی‌کیا، [وزیر راه و ترابری] آمد. گزارش طرح‌ها و برنامه‌های بخش راه را داد و برای همکاری سازمان برنامه و بودجه در شروع مطالعه راه چالوس ـ تهران استمداد کرد. ایده ایجاد بزرگراه در ساحل دریای خزر، با پیشروی در دریا و استحصال سیصد متر زمین مطمئن ساحلی و فروش آن را مطرح کرد که می‌تواند کل هزینه طرح را تأمین کند و ساحل را هم سامان خواهد داد. افرادی برای دیدن اقدام مشابه به کشور هلند اعزام شده‌اند.

شورای عالی اداری جلسه داشت. در مورد اصلاحات در کشاورزی و بهداشت و درمان و جهادسازندگی تصمیم گرفتیم. عصر در جلسه هیأت دولت، بحث حل مشکلات واگذاری کارخانجات دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی را داشتیم. شام در خانه بودم. عفت از مکه برگشته بود. در مدت سفر او معمولاً به خانه نمی‌آمدم. هم برای صرفه‌جویی در وقت و هم به خاطر برف.