خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۷۱

چهارشنبه 30 دی 1371/ 26 رجب 1413 / 20 ژانویه 1993

 

ساعت هشت به دفترم آمدم. ساعت نُه صبح، وزیر امورخارجه لبنان آمد. مذاکرات شبیه مذاکرات با آقای نبیه بری بود. مدعی است اوضاع اقتصادی لبنان رو به خوبی است و آینده خوبی دارند. سپس دکتر ولایتی گزارش سفر به اروپا را داد. از شخصیت لِخ والسا، رییس‌جمهور لهستان تعریف کرد که دارای روحیات معنوی و روحانی است.

آقای ادوارد شواردنادزه آمد. دور دوم مذاکرات را انجام دادیم. سپس چهارده موافقت‌نامه امضا شد. سپس به ملاقات رهبری رفتیم. قبل از رسیدن آنها، خلاصه‌ای از مذاکرات را برای رهبری تعریف کردم. ایشان از نتایج سفر من به اصفهان و استقبال عظیم مردم، به‌خصوص در نجف‌آباد، اظهارخوشحالی کردند. مذاکرات خوبی با میهمانان داشتند.

به دفترم برگشتم. پس از نماز و ناهار و استراحت و انجام کارها، ساعت چهار بعداز ظهر برای بدرقه رییس‌جمهور گرجستان، به فرودگاه رفتم. هر دو مصاحبه کردیم. موافقت‌نامه فروش گاز، با تأخیر آماده و امضا شد. برای نمونه از چای گرجستان آورده و دم کرده بودند؛ نوشیدیم، خوب است. میهمانان با بدرقه رسمی رفتند.

یک سره به جلسه هیأت دولت رفتم. لوایح شوراهای اسلامی و انتخابات تصویب شد. گزارش رسیدگی به شکایات و خواسته‌های مردم و تصویب بودجه در کمیسیون‌های مجلس را شنیدیم. شب در دفترم ماندم. پخش مستقیمِ مراسم شروع کار [آقای بیل کلینتون]، رییس‌جمهور جدید آمریکا را از تلویزیون سیان ان تماشا کردم؛ جالب بود. غمبار برای [جرج] بوش.