خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۷۱

چهارشنبه 23 دی 1371/ 19 رجب 1413 / 13 ژانویه 1993

 

بعد از نماز، تا ساعت نُه صبح کارها را انجام دادم و گزارش‌هایی برای سفر به اصفهان مطالعه کردم. دکتر [مصطفی] معین، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی] آمد. گزارش خدمات خود را داد و از اهمیت دانشگاه‌ها گفت و از بی‌توجهی بعضی از مراکز اقتصادی و سازمان برنامه انتقاد کرد. گفتم آموزش عالی در مقایسه با بخش‌های دیگر، بیش از همه گرفته و نباید ناسپاسی کرد. خواستم گله‌ها را به روزنامه‌ها نکشند و بیشتر، پیشرفت‌ها را هم بگویند.

آقای [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد. برای امور بازسازی و دانشگاه‌ها اجازه کمک گرفت. ستاد مبارزه با مواد مخدر جلسه داشت. گزارش کار دوره سه ماهه را دادند؛ کشفیات بیشتر شده است. دربارة ادامه سخت‌گیری یا تخفیف در مجازات‌ها بحث شد که اکثریت نظر به ادامه روند موجود دادند. مدتی بود به طور متفرقه، پیشنهاد تخفیف در تعزیرات می‌رسید. برای جلوگیری از ورود

موادمخدر از مرزهای شرقی، تصمیمات جدیدی گرفته شد.

آقای [مرتضی] الویری، [رئیس شورای عالی مناطق آزاد تجاری]، برای محل دفتر شورا آمد. در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. لایحه بیمه درمانی در دستور بود که ناتمام ماند. شب در دفترم کار کردم و ماندم.

ساعت نُه و نیم شب، [آقای فریدون وردی‌نژاد]، رئیس خبرگزاری [ایرنا]، اطلاع داد که آمریکا به عراق حمله کرده است؛ پیش‌بینی می‌شد.