خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۷۱

چهارشنبه 26 فروردین 1371|11 شوال 1412 / 15 آوریل 1992

 

 با مجله شورای فرهنگی اجتماعی زنان، مصاحبه و همچنین مذاکراتی داشتم.[1] سفیران جدیدمان در کشورهای اوکراین، پرتقال و آذربایجان برای خداحافظی و گرفتن رهنمود آمدند. آقای [محمود] واعظی، [معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه] آمد. گزارش وضع میانجی‌گری در منطقه قره‌باغ را داد؛ دو روزی است که آتش‌بس را شکسته‌اند.

آقای [علی‌اکبر] ناطق‌نوری و دکتر [حسن] روحانی برای مسائل مرحله دوم انتخابات آمدند و از شهرداری تهران به خاطر حمایت از مجمع روحانیون مبارز در مرحله اول شکایت کردند. گفتم از جناح موردنظرش مساعدت کرده و طبیعی است.

ناهار عفت در دفترم بود و عصر با همسر آقای رضوی که برای شکایت آمده بود، ملاقات داشت. عصر در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. در مورد مسأله انتخابات صحبت کردیم. شب آقای [محمدرضا] باهنر آمد و راجع به ریاست [مجلس شورای اسلامی] مشورت داشت.

شب جامعه روحانیت مبارز با موضوع ارزیابی انتخابات و آمادگی برای مرحله دوم جلسه داشت. گفتند 80 نفر از 135 نفر که به مجلس راه یافته‌اند، از همفکران خودشان هستند؛ 31 نفر از تندروها و بقیه نامعلوم است. 100 نفر از آنها که به دور دوم رسیده‌اند نیز از خودشان هستند. دیر وقت به خانه آمدم.

 

[1] - رجوع کنید ← کتاب «هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های سال 1371»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1393