خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۷۱

دوشنبه 18 آبان 1371/13 جمادی‌الاول 1413 / 9 نوامبر 1992

 

بعد از نماز صبح تا ساعت نُه، وقت به مطالعه گزارش‌ها گذشت. آقای [الیاس] حضرتی، نماینده رشت آمد. از حاکمیت جناح راست بر مجلس و از ستادهایی که علیه آقای [مهدی] کروبی راه افتاده است، اظهار نگرانی کرد و خواست چاره کنیم. برای سفر من به گیلان و کمک به عمران استان استمداد نمود.

آقای [سیدکمال‌الدین] شهریاری، نماینده [دشتی، تنگستان، دیر و کنگان] بوشهر آمد. برای سفرم به استان و ارزان کردن آب از لوله محرم[1] و ساخت سینما و مراکز فرهنگی استمداد کرد. [آقایان سید محمود کاظم دینان و سید حسن شجاعی کیاسری]، نمایندگان آمل و ساری آمدند؛ هم استمداد برای امور عمرانی و هم تقاضای سفرم به استان مازندران را داشتند و هم تسریع در معرفی استاندار را خواستند.

دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. اوضاع فعلی مرکز تحقیقات [استراتژیک ریاست‌جمهوری] را گزارش داد؛ اخیراً مسئولیت این مرکز به ایشان واگذار شده است. برای استفاده از نیروهای قدیمی و جدید مشورت کرد. کپسولی آورد که برای معالجه ترش‌کردن معده خوب است.

تا مغرب کارها را انجام دادم. در مسیر خانه به بیمارستان اختر رفتم که سعید [لاهوتی] دندانم را اصلاح کرد؛ پُرکردگی خالی شده بود، پُر کردیم. بعد از اصلاح دندان، رئیس بیمارستان و سوپروایزر آمدند، خوشامد گفتند و وضع بیمارستان را توضیح دادند؛ مشکل ندارند.

ساعت هفت و نیم به خانه رسیدم. عفت از رفسنجان برگشته بود. کلی از آنجا تعریف داشت و از نوق و کشکوییه و رفسنجان و والده و بستگان دیگر گفت.

 

 

[1] - خط لوله محرم، ابتدا به منظور انتقال نفت از مناطق مرکزی به خلیج فارس احداث شده بود، اما بعد از اتمام جنگ، کاربری آن تغییر یافت و آب آشامیدنی استان‌های جنوبی، شامل بوشهر و هرمزگان از آن طریق تأمین شد.