خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • دوشنبه ۴ آبان ۱۳۷۱

دوشنبه 4 آبان 1371/ 28 ربیع‌الثانی 1413 / 26 اکتبر 1992

 

در گزارش‌ها عقب نشینی نیروهای چپ از شهر دوشنبه [تاجیکستان] مورد توجه است. [آقایان غلامعباس زایری و عباس عباسی]، نمایندگان بندرعباس آمدند. از استاندار ابراز رضایت کردند و برای عمران منطقه استمداد نمودند. نمایندگان بُجنورد و امام جمعه و فرماندار آمدند. برای سرعت بیشتر در ساخت فرودگاه، پتروشیمی، ورزشگاه و گمرک با ترکمنستان استمداد کردند.

[آقای محمد قمی]، نماینده ورامین آمد. برای گاز باقرآباد، انتقال فاضلاب تهران برای ورامین، احداث خط مترو تهران تا ورامین و به‌کار گرفتن نیروهای رادیکال مجلس سابق که بیکار شده‌اند، استمداد کرد. علما، نمایندگان و دانشگاهیان اردبیل، برای تشکر به خاطر استان شدن اردبیل آمدند.

دکتر [محمدحسین] عادلی، [رییس‌کل بانک مرکزی] و معاونان و کارشناسان آمدند. نتایج تک نرخی شدن ارز و تأثیر آن بر قیمت‌های هر یک از اصناف، کالاها، اقشار و دهک‌های جامعه را توضیح دادند. تذکر دادم که سیاست انقباضی را خیلی با سختی اجرا نکنند تا منجر به رکود نشود.

عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. راجع به توزیع و قیمت سیمان و واردات جو و پنیر تصمیم‌گیری شد. آقای [محمدعلی] شرعی، تلفنی برنامه جلسه شروع کار مدیریت جدید حوزه‌ها را توضیح داد.