خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۷۱

دوشنبه 27 مهر 1371/ 21 ربیع‌الثانی 1413 / 19 اکتبر 1992

 

آقایان [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] و [علیرضا] تابش، استاندار خوزستان آمدند. بعد از اختلاف نظرشان در نحوه بازسازی و داوری من، برای ایجاد تفاهم دعوت‌شان کردم. به تفاهم کامل رسیدند. برای سرعت در کار، وعدة اعتبار اضافی دادم. آقای [محمدعلی] هادی [نجف‌آبادی]، سفیرمان در عربستان‌سعودی آمد. گزارش ملاقات با ملک فهد برای ابلاغ پیام من و توضیحات فهد در مورد نزاع‌شان با قطر را آورد و نظرات ضعیفی در مورد مسائل ابوموسی و قطر ایراد کرد.

[آقای احمد همتی]، نماینده مشکین‌شهر آمد. به خاطر کمک‌هایم به منطقه تشکر کرد و برای عمران بیشتر و حل مشکل عشایر مغان استمداد نمود. [آقای سیدحسن شجاعی کیاسری]، نماینده ساری آمد. تذکرات کلی دربارة گرانی‌ها و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش داد. آقایان [محمدعلی] شرعی و [حسین] ایرانی، نمایندگان قم آمدند. برای حل مشکلات قم از جمله تأمین آب آشامیدنی استمداد کردند. وعدة تسریع بیشتر در ساخت سد پانزده خرداد را دادم. آقایان [اسماعیل] ططری و [سیدآیت‌الله] موسوی [اجاق]، نمایندگان باختران [= کرمانشاه] آمدند. از استاندار و امام جمعه شکایت کردند.

آقای [عباس واعظ] طبسی، [تولیت آستان قدس رضوی] و فرزندش آمدند. از سفر به لندن و عمل جراحی پای‌اش راضی است. تحت تأثیر نظم و پیشرفت آنها قرار گرفته است.

ظهر فاطی و محسن آمدند. محسن [هاشمی، مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب]، نمونه‌ای از کارهای کامپیوتری در مورد ضبط خاطراتم را آورد. عصر آقای [سید محمد] کوثری- واعظ -آمد. برای سفر به سوریه استمداد کرد. یک ماشین سواری خواست و برای دیگران کمک خواست.

شورای اقتصاد جلسه داشت. دربارة سیاست‌های برنامه دوم بحث شد. [آقای علی فلاحیان]، وزیر اطلاعات، تلفنی اطلاع داد که بمب‌گذاران در سپاه و... را گرفته‌اند و بمب‌گذاران حرم امام (ره) را شناسایی کرده‌اند. آقای نیک‌بخت، پلیس همراه‌مان آمد و برای جراحی قلب دخترش استمداد کرد.