خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۷۱

سه‌شنبه 14 مهر 1371/ 8 ربیع‌الثانی 1413 / /6 اکتبر 1992

 

آقای [رضا] امراللهی آمد. نتایج مذاکرات با چینی‌ها و روس‌ها در مورد ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و آمادگی آنها برای همکاری بیشتر را گفت. [آقای علی فلاحیان]، وزیر اطلاعات آمد گزارش امور امنیتی را داد و دربارة مسائل بازسازی آبادان مذاکره شد.

آقای [سید ابوالفضل] موسوی تبریزی، دادستان کل کشور آمد. در مورد شلوغی و تراکم در زندان‌ها گفت و پیشنهاد عفو زندانیان معطل جریمه پولی را داشت. دربارة اصلاح قانون مجازات مواد مخدر صحبت شد.

آقای [محسن] قرائتی، [معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی] و معاونان آمدند. برای نهضت سوادآموزی استمداد کردند و خواستار کمک تبلیغی من برای استقبال بیشتر مردم شدند. دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رییس‌جمهور] برای مسائل جاری کشور آمد و برای سفر به روسیه که دعوت شده است، اجازه خواست.

عصر کارها را انجام دادم. شب شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. در این جلسه، رؤسای دانشگاه‌های شیراز و هرمزگان تعیین شدند. اجازه تأسیس دانشگاه تربیت دبیر فنی، برای تهیه کادر طرح جدید دوره متوسطه به اداره‌کل آموزش و پرورش تهران داده شد و نیز آیین‌نامه اعزام طلاب برای ادامه تحصیل به خارج از کشور تصویب شد. اعضای شورا، شام میهمان من بودند.