خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۷۱

 

چهارشنبه 21 مرداد 1371 12 صفر 1413 / 12 آگوست 1992

 

[آقای شمشاد احمدخان]، سفیر پاکستان برای خداحافظی و معرفی اعضای دبیرخانه [سازمان منطقه‌ای اقتصادی] اکو آمد؛ اخیراً دبیرکل آن شده است. آقای مسیح مهاجری، [سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی] آمد و برای چاپخانه روزنامه کمک خواست. به او تذکر دادم که به روزنامه‌ها تذکر دهد، مواظب باشند ارکان نظام با انتقادات حساب نشده زیر سئوال نرود و اعتماد مردم سلب نشود.

آقای [حمید] میرزاده آمد. اطلاع داد که متخصصین می‌گویند اروندرود، بدون لایروبی می‌تواند کشتی‌ها را بپذیرد. خواست که به دستگاه‌ها بگویم کارکنان مازاد بنیاد امور مهاجران جنگ و بازسازی مناطق جنگی را بپذیرند؛ با مراجعت آوارگان، نیاز به کارکنان کم شده است.

آقای [حسین] نصیری، رئیس سازمان خبرگزاری [جمهوری اسلامی- ایرنا-] آمد. گزارش کنگره خبرگزاری‌های غیرمتعهد در تهران را داد و خواست که به خبرگزاری‌های سودان و افغانستان کمک کنیم. مشاوران دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمدند و برای ادامه کار نظر خواهی کردند. ناهار هم ماندند.

عصر خانم بوستان از سید حمید روحانی، [رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی]، به خاطر هتاکی و نوشتن مطالب بدی علیه او در مجله پانزده خرداد شکایت کرد. در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. لایحه مالیات و عوارض خودروهای داخلی و خارجی تصویب شد.

تا مغرب کارها را انجام دادم و برای مسافرت مهیا شدم. سرشب به خانه آمدم. عفت و فاطی به مشهد رفتند. از غروب تا این ساعت - ده و نیم شب - باران بسیار شدیدی با رعد و برق در شمیرانات می‌بارد. نگران سیل هستیم. از شهرداری سئوال شد، گفتند تاکنون سیل راه نیافتاده است. این همه باران در این فصل در تهران عجیب است.