خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۷۱

سه‌شنبه 20 مرداد 1371 /11 صفر 1413 / 11 آگوست 1992

 

ساعت نُه صبح برای معرفی [آقای علی لاریجانی]، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس رفتم. نمایندگان، خیلی با گرمی و صمیمیت برخورد کردند. صحبت کوتاهی کردم و به دفتر برگشتم. رأی خوبی آورد؛ کسی مخالفت نکرد.

آقای [محمدرضا] نوری [شاهرودی]، سفیرمان در لیبی آمد. اوضاع لیبی پس از محاصره [اقتصادی] را گفت. وضع زندگی‌شان بد نیست، اما مشکل دارند و از سودان عصبانی‌اند؛ آن‌ها هم در محاصره شرکت کرده‌اند. لیبی هم نفت کمکی خود را قطع کرده است. از ما هم گله داشته‌اند که چرا از امکانات‌مان برای فشار بر

آمریکا و انگلیس استفاده نکرده‌ایم.

جمعی از صادرکنندگان فرش دستباف آمدند و برای ساخت شهرک فرش در اطراف تهران، تعدیل مالیات و تأمین مواد اولیه استمداد کردند.

آقای [عبدالصبور] فرید، نخست‌وزیر افغانستان با همراهان آمدند؛ عوام‌اند. ضمن تسلیت فوت آقای خویی، مقداری قرآن خواندند و کمک خواستند. از درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی انتقاد کردم. جلسه خصوصی خواست. از حرف‌هایش فهمیدم که طرفدار جدی [گلبدین] حکمتیار است. توافقی با رییس‌جمهور [برهان‌الدین] ربانی ندارد. گفت مریض است. به دکتر [حسن] حبیبی گفتم که دکتر برایش بیاورند.

عصر شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. آیین‌نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی و تکمیل سیاست فرهنگی و شورای عالی جوانان در دستور بود.