خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۶۶

 

چهارشنبه 27 خرداد  |  20 شوال 1407                     17 ژوئن 1987

                

گزارش‌ها را قبل از رفتن به جلسه علنی خواندم. در جلسه علنی تا ساعت ده صبح  ماندم. پیش از ظهر در دفترم آقای صیاد شیرازی را ملاقات کردم. گزارشی از خط مقدم جبهه و نظریه‌ای برای هلی‌کوپترهای لازم برای تدارک نیروهای داخل خاک عراق آورده بود. آقای سنجقی هم آمد. همین مضامین را به عنوان پیام از سوی آقای ]محسن[ رضایی آورد.

آقای نوری ]شاهرودی[ آمد. از وضع داخلی کویت و لزوم حمایت از مسلمانان دربند کویت گفت و برنامه تبلیغات مکه را توضیح داد. آقای رئیس زاده معاون روابط عمومی ]مجلس شورای اسلامی[ آمد و تحلیلی از وضع موجود و پیامدهای آن بر محور اظهارات من در روز زیارت امام، در خصوص دخالت امام برای حل مشکلات قانون‌گذاری و پیشنهادهایی برای مقابله با توطئه‌ها و مشکلات ارائه داد. آقای محسن رضایی اطلاع داد که عملیات فتح 6 در منطقه "مرگ سور" در شمال اربیل انجام شده و موفق بوده است. قرار شد خبرش را فردا بدهیم. عصر هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت.

شب سران قوا مهمان من در دفترم بودند. نخست وزیر از ترکیه برگشته  و از سفر راضی است و مسأله آتاتورک آثار سیاسی سفر را برجسته کرده است. ایشان حاضر نشده به مقبره آتاتورک برود و مخالفان دولت سرو صدا راه انداخته‌اند. لغو سفر به سوریه هنوز در ابهام است. باید منتظر کشف علت واقعی آن باشیم.

دکتر ]علیرضا[ مرندی ]وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی[ آمد. از تحویل یک بیمارستان به بنیاد شهید شکایت داشت. قرار شد بیمارستان دیگری را بدهیم که آموزشی نباشد. دکتر ولایتی آمد. نتایج سفر به چین و مسأله تیرگی روابط با انگلیس را مطرح کرد.