خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۶۶

 

چهارشنبه 20 خرداد  |  13 شوال 1407                      10 ژوئن 1987

 

ساعت  هشت و نیم صبح  به دانشگاه تهران رفتم. در سمینار جراحان که در جنگ خدمت کرده‌اند، صحبت کردم. به جلسه مجلس نرفتم و در دفترم ماندم.

آقای ]قربانعلی[ درّی‌]نجف آبادی[ آمد. وضع مهاجران جدید عراقی را گفت. آقای دکتر روحانی آمد. از تصمیم کمیسیون مربوط در مورد واگذاری بیمارستان نیمه تمام نیروی هوایی به دولت انتقاد کرد.  ارز برای خرید رادار می‌خواهد که نداریم. آقای سعیدی ]رئیس روابط عمومی مجلس[ آمد. از دادن حکم به آقای ]سیدجلیل[ سیدزاده ]نماینده کرمانشاه[ در مورد نمایندگی از طرف مجلس در کمیسیون تشکیل جلسات قوای سه گانه و عدم توجه به زحمات روابط عمومی، گله داشت.

جمعی از بسیجی‌ها و خانواده‌های شهدا آمدند. برای آنها صحبت کردم. مهندسین، دست‌اندرکار ساختن سالن مجلس برای آینده آمدند و درباره ویژگی های مجلس مورد نظر مشورت کردند. عصر هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت.

شب جلسه سران قوا در دفتر ]مهندس میرحسین موسوی[ نخست وزیر بود. درباره مسأله ساختمان‌های نیمه تمام ارتش صحبت شد. قرار شد آقای نخست وزیر، مطلب‌را به امام گزارش نمایند. دکتر ]عبدالله[ جاسبی ]رئیس دانشگاه آزاد اسلامی[ آمد. اجازه گرفت که یک مورد از اموال مصادره‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی داده شود. امام، دادن آن را مشروط به تجویز سران قوا کرده‌اند. موافقت شد، دانشجویانی که از خارج بر می‌گردند، به شرط تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند.

آیت‌الله خامنه‌ای از اقدامات و پیشنهادهای گروه مشاور در امر مبارزه با شیطنت‌های آمریکایی‌ها خبر داد و حدود مسئولیت و قلمرو کار آنها تعیین شد. درباره اداره کمیسیون تبصره 28، در خصوص تحویل بعضی از پروژه‌های ارتش به دولت ]مذاکره شد[.