خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۶۶

 

دوشنبه 17 اسفند  |    18 رجب 1408                         6 مارس  1988

اول وقت به مجلس آمدم . قبل از شروع جلسه به نمایندگان توصیه کردم که در بحث‌ها صرفه جوئی کنند که لایحه بودجه زودتر تمام شود تا مجبور نباشیم در شرایط وجود خطر، جلسه زیاد داشته باشیم. پیشرفت خوبی در کار داشتیم. تا ظهر در جلسه ماندم.

ظهر آقای کنگرلو آمد و گفت فرانسوی‌ها آماده‌اند که برای شفاعت در آزادی سه گروگان، فوراً چند لامپ‌ موشک هاگ رایگان تحویل دهند.

آقای سنجقی اطلاع داد که باز هم در جبهه تاخیر دارند. ناراحت شدم و پیغام تندی دادم. او از ضعف حرکت هوانیروز گفت. آقای خرازی آمد و برای ستاد تبلیغات جنگ، کمک مالی خواست.

عصر آقای [سید علی‌اصغر] حجازی آمد. گزارش‌های اطلاعاتی داد و کمک مالی از منابع جنگی برای وزارت [اطلاعات] خواست؛ خیلی‌ها نیازهای خود را از محل جنگ می‌خواهند تأمین کنند. عصر با سیمای جمهوری اسلامی مصاحبه‌ای انجام دادم. مهدی از جبهه تلفن کرد و گفت برای انجام کاری به تهران می‌آید. یاسر نمی‌آید.

امروز هم عراق سه موشک به تهران پرتاب کرده که دوتای آن عمل کرده و ما هم سه موشک به بغداد و موصل زده‌ایم. چند شهر هم بمباران شده است. تا ساعت هشت شب در دفترم به کارها رسیدگی کردم. به منزل نرفتم. تهران نسبتاً خلوت شده است.