خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • سه شنبه ۱ دی ۱۳۶۶

 

 

سه‌شنبه 1 دی   |     30 ربیع الثانی  1408                 22 دسامبر 1987

      

اول وقت به مجلس رفتم. در گزارش‌ها مسأله مهمی نبود. در جلسه علنی قبل از دستور از آقای منتظری به خاطر اعلان راهپیمائی برای حمایت از مردم فلسطین و از نیروی زمینی به خاطر عملیات جدید تشکر کردم.

تا ده و نیم در جلسه بودم. به خاطر یک هفته مسافرت، مراجعه نمایندگان زیاد بود. بعد از تنفس تا شب، برای انجام کارهای عقب افتاده در دفترم کار کردم.

[آقای رفیق دوست] وزیر سپاه آمد و برای خرید 46 میلیون دلار برای امور جنگ امضاء گرفت. جلسه سران قوا در منزل احمدآقا بود. گزارش سفر و برنامه‌های جنگ را دادم. امام در جلسه شرکت کردند. از فتوای جدیدشان در مورد فیلم های خارجی و داخلی و آهنگ‌ها که جواب اعتراضات خشک مقدس‌ها را دادند، تشکر کردیم. ایشان هم تاکید بیشتری بر حلیّت آنها نمودند.

آیت الله خامنه‌ای گزارش مذاکره با [آقای فاروق الشرع] وزیر خارجه سوریه را که امروز به ایران آمده است، دادند. او گفته پیشنهاد کنار آمدن با عربستان را دارد. سوری ها  با بی زبانی می‌خواهند بگویند که نمی‌توانند تا این حد با ما همراهی کنند؛ خیلی تحت فشار عرب‌ها هستند.

احمدآقا اطلاع داد که آقای [لطف الله] صافی، دبیر شورای نگهبان، نامه‌ای به امام نوشته و بر فتوای اخیر امام در خصوص حق دولت در تحمیل شرایط بر بخش خصوصی که از امکانات دولت استفاده می‌کنند، اعتراض کرده و امام جواب داده‌اند و اضافه کرده‌اند دولت حق تصمیم درباره انفال را هم دارد و نظرش این بود که به نمایندگان اطلاع بدهیم. دیر وقت به خانه آمدم.