خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۶۶

 

جمعه 26 شهریور   |  23 محرم 1408              17 سپتامبر 1987

تا ساعت ده و نیم صبح درجلسه علنی بودم. قبل از دستور چند جمله درباره شهید سرلشکر ]عباس[ بابائی گفتم. پیش از ظهر دکتر روحانی آمد و درباره امور جنگ مذاکره شد.

آقای ]صادق[ محصولی فرمانده لشکر ویژه پاسداران آمد و از ضعف مدیریت قرارگاه رمضان گفت و یکی از طرح های عملیاتی درون عراق را توضیح داد. قرار شد تعقیب کنیم؛ اگر حرف هایش درست باشد، ضعف‌ها زیاد است.

عصر یکی از ماموران وزارت ارشاد اسلامی در هندوستان آمد. از تبلیغات ضد ایرانی هندی‌ها شاکی بود. آقای رفیق‌دوست ]وزیر سپاه[ آمد. درباره تولیدات نظامی و نیازها مذاکره شد. آقای ]محسن[ کنگرلو آمد و برنامه پیشنهادی فرانسوی‌ها را برای عادی کردن روابط و دادن پول و .. آورد. فرمانده نزاجا ]نیروی زمینی ارتش[ اطلاع داد دیشب که در ارتفاعات کهنه زینگ، به منظور پس گرفتن ارتفاعاتی که چند روز پیش از دست داده‌اند، عملیات انجام داده و  بخشی را گرفته‌اند و عصر اطلاع داد که عقب‌نشینی کرده‌اند.

عراق به چند نقطه حمله هوایی کرده که دستور مقابله به مثل داده شد. یاسر از خانه تلفن کرد که از جبهه به سلامت برگشته است. شب در منزل با محسن درباره طرح تولید موشک سجّیل مذاکره کردیم.