خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

  • دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۶۶

 

 

دوشنبه 9 شهریور    | 6 محرم 1408             31 آگوست 1987

              

زود به مجلس آمدم. تا ساعت ده صبح در جلسه علنی بودم. پیش از ظهر آقای ]محسن[ کنگرلو آمد. درباره ماموریت مذاکره با فرانسوی‌ها، توضیحاتی دادم. قرار است فردا به  پاکستان برود. ظهر آقایان ]محمد جواد[ لاریجانی، ]سعید[ رجائی خراسانی و ]سیروس[ ناصری از وزارت خارجه آمدند و گزارش مذاکرات در سازمان ملل و آلمان و ایتالیا را دادند. گفتند ]آقای خاویر پرز دکوئیار[ دبیرکل سازمان ملل گفته بنا دارد محکومیت عراق را به عنوان متجاوز از شورای امنیت، قبل از آتش بس بگیرد؛ خبر خوبی است.

عصر ]آقای ویل بولدیرف[ سفیر شوروی آمد. دعوت ]آقای تولکنوف و آقای ورسف[ دو رئیس دو مجلس شوروی ]= شورای عالی اتحاد و شورای عالی صلح[ را از من برای سفر به شوروی آورد. پذیرفتم و گفتم اعلان کنند. تأکید داشت که برای تأثیر روی غربی‌ها و مخصوصاً آمریکایی‌ها، آقای [محمد جواد] لاریجانی به شورای امنیت و سازمان ملل برود.

آقای]حسین[  شیخ‌الاسلام  با  اخوی محمود آمدند. گزارشی از وضع مسلمانان مجاهد مصر دادند. جمعی از پرسنل ش. م. ر. ]= پدافند شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو[ سپاه آمدند. برای آنها صحبت کردم. جمعی از طلاب شرق عربستان سعودی آمدند. مقاله‌ای خواندند و من برای آنها صحبت کردم.