خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1375 / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1375 / کتاب «سردار سازندگی»

آقای خاتمی، برای مشورت جهت نامزدی ریاست‌جمهوری آمد و گزارشی از ملاقات با رهبری داد.

  • تهران
  • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۷۵

یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۷۵ //۹ رمضان ۱۴۱۷ // ۱۹ ژانویه ۱۹۹۶

 

تا ساعت ۹٫۵ صبح، کارها را انجام دادم. آقای [سیدمحمد] خاتمی، [مشاور رئیس‌جمهور و رئیس کتابخانه ملی]، برای مشورت جهت نامزدی ریاست‌جمهوری آمد. گزارشی از ملاقات با رهبری داد؛ از نتیجه ملاقات راضی است. توضیحی از افکار خودش داد که با برنامه‌های من هماهنگ است و تأکید زیادی نمود، از اهمیت نقش من درگذشته و امروز و فردا گفت و گفت به دوستان جناح چپ، گفته که در اختیار آنها نیست و مایل نیست، در تبلیغات انتخابات متکی به آنها باشد و از من می‌خواست که کمک کنم، برای اینکه [حزب] کارگزاران [سازندگی]، نامزد دیگری ندهند. من‌گفتم، بی‌طرف می‌مانم.

ستاد تنظیم بازار جلسه داشت. گزارش قیمت‌های مرغ و تخم‌مرغ و کالاهای خانگی را دادند که قیمت‌ها خوب است. برای ثبات قیمت‌های مرغ و تخم مرغ، مصوباتی داشتیم؛ برای تنظیم دان [مرغ] و نقدینگی. عصر در جلسه هیأت دولت، حقوق کادر علمی دانشگاهیان را اصلاح کردیم و بالا بردیم.

شب میهمان آیت‌الله خامنه‌ای بودم. دربارة کمک به افغانستان، سودان و مسائل سوریه و فلسطین و عراق و خبر روس‌ها مبنی بر احتمال حمله آمریکا و مالیات بنیادهای تحت‌اداره رهبری و بنیاد آسیا و آفریقا و مشکل موارد مربوط و مشترک بین [سازمان] تعزیرات [حکومتی] و ستاد اجرایی فرمان امام، مثل کالاهای قاچاق متواری‌الصاحب و مسائل انتخابات، با توجه به تصمیم آقای [سیدمحمد] خاتمی برای نامزدی و سفر خانواده به عُمره مذاکره کردیم.

به خانه آمدم. عفت از سفر عُمره برگشته؛ راضی است، به خصوص از میزبانی خانواده امیرعبدالله، [ولیعهد عربستان سعودی] و تحت‌تأثیر رونق عبادات وسیع در شب‌های رمضان در بیت‌الله الحرام.