خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۷۴

چهار‌شنبه 17 خرداد  1374  //8  محرم 1416 //  7 ژوئن 1995

 

حسین [مرعشی، رییس دفتر رئیس‏ جمهور] آمد و گزارش سفر به مالزی را داد. آقای مسیح مهاجری، [مشاور اجتماعی رئیس‏ جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. از سیاست‌های جدید ارزی تمجید کرد و سئوالاتی در سیاست‌های خارجی و داخلی داشت و برای روزنامه کمک خواست. آقای سید جلال روغنی، جانبازی که نشان ایثار از من گرفته است، آمد. برای کارخانه ساخت تجهیزات آبیاری تحت فشار که جمعی از جانبازان با شرکتی که دارند، ساخته‌اند، استمداد کرد و پیشنهاد داشت که هدیه ایثار را پس بگیرم و خرج انقلاب کنم که نپذیرفتم.

آقای [محمد] غرضی، [وزیر پُست و تلگراف و تلفن] آمد. از توسعه شبکه مخابرات آذربایجان شرقی، به مناسبت سفرم به آنجا، گزارشی داد و برای اجازه توسعه تلفن‌های سیار استمداد کرد که گفتم، طرحی به عنوان جمع [کردن] نقدینگی به دولت بیاورد. آقای [علیرضا] افشار، فرمانده بسیج آمد و برای گرفتن اعتبارات بیشتر استمداد کرد.

دکتر [محمدحسین] عادلی، [معاون اقتصادی وزارت امور خارجه] آمد. سیاست جدید ارزی را تأیید کرد و بر اجرای کامل و قاطع تأکید داشت و برای پذیرفتن پست سفارت، اعلان آمادگی کرد؛ قبلاً نپذیرفته بود. [آقای غلامرضا گرانمایه‌پور]، استاندار مازندران و آقایان [محمود] کاظم[دینان، نماینده آمل] و [محمد] مجدآرا، [نمانیده بابلسر]،  از نمایندگان استان آمدند. ضمن تشکر از سرعت سازندگی در استان، بعد از سفر من، پیشنهادهای جدید و  زیادی، برای گرفتن اعتبارات بیشتر دادند. عصر در جلسه هیأت دولت، بخشی از آیین‏نامه بیمه‌های درمانی تصویب شد.