خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۴

جمعه  22 اردیبهشت  1374      |12 ذیحجه   1415    12 می 1995

 

در گزارش‌ها شکست [بیل]کلینتون در سفر مسکو مهم شده و درکنگره آمریکا، جمهوریخواهان، برخلاف سنت معمول آمریکا، حمله به کلینتون را آغاز کرده‌اند که موجب گلة [وارن]کریستوفر، وزیر امورخارجه شده و گفته سنت خوب آمریکا این بوده که در شرایطی که رییس‏جمهور در سفر خارجه باشد، از او انتقاد نشده است.

مقداری با محسن و یاسر و بچه‌ها، مسابقه دو و پرش گذاشتیم. در پرش، من جلو افتادم و در دو عقب ماندم؛ یاسر اول شد. بعد عضلاتم به خاطر حرکت‌های شدید به درد آمد!

به جنگل در جاده جواهرده رفتیم. در راه و آنجا، آقای فلاح و آقای نوری از جهاد سازندگی گزارش می‌دادند. منطقه نشتارود و فسارود را به یک تعاونی جنگل داده‌اند، تا مانع تخریب جنگل شوند. گفتند تقریباً یک میلیون و دویست هزار هکتار از جنگل‌های شمال، مشمول این گونه طرح‌ها شده است؛ با ایجاد جاده‌ها در جنگل‌ها و آموزش مردم آنجا و بهره‌برداری درست، قطع درختان سالخورده و رسیده که معمولاً بیش از پنجاه سال عمر دارند و تقویت نهال‌های تازه و نظایر آن.

همان‏جا ناهار کباب و پُلو خوردیم. در یکی از ایستگاه‌های گاوسرا با کارکنان حافظ گله‌‌ها صحبت کردم و از ماست‏شان خوردم و عیدی دادم. به مقر برگشتیم. عصر به تهران برگشتیم. در مسیر، همه جا هواپیما در محاصره ابرها بود .