خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۴

چهارشنبه 20 اردیبهشت  1374    |10 ذیحجه   1415 //  10 می 1995

 

[امروز عید قربان است]. ساعت نُه صبح با یک هواپیمای آسمان به سوی رامسر پرواز کردیم. محسن، فاطی،  فائزه و بچه‌هایشان و بعضی از بستگان هم بودند. تا عصر، وقت به پیاده‏روی در ساحل میهمان‏سرای دولت و مطالعه و استراحت گذشت. عصر کمی ورزش والیبال پاسداران را تماشا کردم. محسن هم بازی می‌کرد؛ خوب بود. نسبت به سال گذشته، آب دریا کمی بالاتر است.

عصر آقای امراللهی، [رییس سازمان انرژی اتمی]، تلفنی خبر داد که در مذاکرات رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در مسکو، روس‌ها حاضر نشده‌اند از قرارداد نیروگاه هسته‌ای بوشهر صرف نظر کنند، ولی به صورت نمایشی قرار شده، آقای چرنومردین، نخست‏وزیر روسیه، قرارداد  را  برای اطمینان از بخشی که آمریکایی‌ها مدعی‌اند به درد سلاح اتمی می‌خورد، بررسی کند. در اخبار شب، با کمی اختلاف از تلویزیون شنیدم. هوا سرد است و از دریا استفاده نکردم.

نامه‌ای از آیت‏الله خامنه‌ای رسید که خواسته بودند، فوراً تیمی از مسئولان اقتصادی به اضافه سه نفر از جناح دیگر، آقایان [مجید] قاسمی و [محمدجواد] ایروانی و [محمدعلی] نجفی، برای بررسی راه علاج بالارفتن نرخ ارزهای خارجی تشکیل دهم. چون اقدامات را در این خصوص از تهران شروع کرده بودم و پیشنهادهای خاصی از مسئولان داریم، شاید بهتر باشد که کمی صبر کنیم.

مقداری با محسن در ساحل پیاده‏روی و صحبت داشتیم. محسن به وضع تندروی‌هایی که کشور را دچار عدم ثبات می‌کند، انتقاد دارد.