خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۷۴

شنبه  21  بهمن  1374  //20  رمضان  1416   //     10 فوریه 1996

 

آقایان [اکبر] ترکان، [محمدعلی] نجفی و [غلامرضا] شافعی آمدند و برای تصویب اساسنامه انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف استمداد کردند. مسئولان ورزش جانبازان و معلولان آمدند و برای توسعه کار استمداد کردند. [آقای عیسی کلانتری]، وزیر کشاورزی و مدیران طرح نیشکر اهواز آمدند و برای تأمین ارز و ریال استمداد کردند. با توضیحات آقای نوربخش[رئیس‏ کل بانک مرکزی] و آقای افخمی، معاون سازمان تأمین اجتماعی، مشکلات را حل کردیم.

آقای [علی‏محمد] بشارتی، [وزیرکشور] آمد. گزارش مقدمات کار انتخابات و نام‌نویسی نامزدها و  ردشدن بعضی نامزدها را داد. تأکیدکردم‏که در مراحل مقدماتی، اعضای نهضت‏آزادی را رد نکنند و نصیحت‏کردم که وزارت‏کشور از اقدامات خطی پرهیزکند.

عصر شورای عالی امنیت ملی جلسه داشت. قرار شد، برخی از اعضای نهضت آزادی را  رد نکنند. در مورد سفر زائران به کربلا هم بحث ناتمام داشتیم. بعد از افطار، دکتر روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]، راجع به انتخابات تهران و راه‏علاج اختلاف در جامعه روحانیت مبارز، در خصوص پذیرفتن و بودن بعضی‌ها از لیست آنها در لیست خدمتگزاران [= کارگزاران سازندگی] صحبت کرد. سر افطار، بعضی‌ها از احتمال عدم پیروزی جامعه روحانیت مبارز، اظهار نگرانی کردند.