خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۷۴

جمعه 8 اردیبهشت  1374  // 27 ذیقعده  1415        28 آوریل 1995

 

برای اقامه جمعه به مرقد امام(ره) رفتم. در مورد عزت انقلاب در خارج و داخل با  استناد به ظهورات آنها در هند و گرجستان و خوزستان صحبت کردم و تلاش آمریکا برای تضعیف انقلاب را بی‌اثر خواندم.[1]

ظهر به تنهایی در منزل ناهار خوردم. بچه‌ها به کرج رفته بودند. عصر آقای محمد درویش آمد و تذکراتی راجع به فرش داشت. شب آشیخ حسین [هاشمیان] آمد. برای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به رفسنجان و تأمین نیازهای بسیجیان رفسنجان، برای حفظ امنیت استمداد کرد و اظهار نگرانی کرد که از مجلس در اصلاح قانون انتخابات، اختیارات زیادی به شورای نگهبان، به منظور حذف نیروهای چپ داده شود.

محسن آمد. گزارش کوتاهی از بازدید چند کتابخانه و موزه مهم در نیویورک داد. با عدم همکاری نمایندگی ایران، نتوانسته بود اجازه سفر به نقاط دیگر آمریکا برای بازدید از کتابخانه‌ها، مراکز اسناد و موزه‌های ریاست جمهوری به دست آورد.

 

 

[1] - آقای هاشمی، رسانه‏ها را به برخوردی مسئولانه در قبال توطئه دشمنان در مأیوس‏کردن مردم فراخواند. ایشان در خطبه اول به تشریح آثار اجرای عدالت در کشور و نیز نتایج سفر خود به هند و گرجستان پرداخت و در خطبه دوم، تحلیلی دربارة تهدیدات امریکا ارایه داد. در بخشی از خطبه دوم آمده است: «جایی مانند ایران را که مرکز دنیاست، نمی‏شود نادیده گرفت. همه دل‏شان می‏خواهد در اینجا حضور داشته باشند و شما آمریکایی‏ها با تهدیدهایتان، تنها دست رقیبان خود را باز گذاشتید. شما قصد سرکوب ملتی را دارید که برای گرفتن حق خود، تنها با مشت خالی انقلاب کرد.» رجوع‌کنید   کتاب «هاشمی ‏رفسنجانی، خطبه‏های جمعه سال 1374»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1396.