خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۷۴

سه‌شنبه 23 آبان 1374  //20 جمادی‌الثانی 1416   // 14 نوامبر1995

 

نزدیک اذان صبح بیدار شدم و دیگر نخوابیدم. در اخبار بی بی سی، انگشت اتهام انفجار ریاض، به طرف سَلَفیون بنیادگرای خود عربستان سعودی دراز شده است. تا ساعت ده صبح در دفتر کار کردم. سپس برای سخنرانی در مراسم روز زن- که از سوی دفتر امور زنان برگزار شده- به ورزشگاه آزادی رفتم. جمعیت‏خوبی هم جمع شده بودند- بیشتر دانش‏آموزان مدارس- و برنامه خوبی هم داشتند. سخنرانی مفصلی کردم[1].

ظهر والده و طبیه، ناهار با من بودند. به خاطر اینکه فردا به سفر می‌روم و در این چند روز، نتوانستم  ایشان را ببینم، خواهش کردم که به نهاد بیایند؛ حال‏شان خوب است. تا شب کارها را انجام دادم. دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه با چند مصوبه داشت و مهم‏ترین آن به‏رسمیت‏شناختن تحصیلات حوزه علمیه قم تا سطح دکتری و دادن اعتبار علمی و استخدامی به آن که به درخواست حوزه و موافقت رهبری، در دستورکارمان بود.

 

 

[1] - آقای هاشمی، در جشن بزرگ میلاد کوثر که با حضور چندصدهزار نفر از زنان و دختران برگزار شد، گفت: «امروز مصافی جدی میان اسلام و غرب در مورد سرنوشت زنان به وجود آمده است. زنان ما لازم است از این مصاف جدی فرهنگی آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند راه درست خود را انتخاب کنند. قدرت‏های غربی و رسانه‏های وابسته به آنها امروز تلاش می‏کنند فرهنگ آلوده خود را به دیگر کشورها، به ویژه کشورهای جهان سوم و مسلمان تحمیل کنند. جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اینکه راهی جدا از فرهنگ آلوده غرب را برگزیده و تلاش می‏کند زنان کشور، الگویی برای تمام زنان آزاده جهان باشند، هدف تهاجم گسترده فرهنگی غرب قرار گرفته است.» رجوع‌کنید   کتاب «هاشمی‏ رفسنجانی، سخنرانی‏های سال 1374»، دفتر نشر معارف انقلاب،1396.