خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • دوشنبه ۱ آبان ۱۳۷۴

دوشنبه 1 آبان  1374  //27 جمادی الاول 1416   //23 اکتبر 1995

 

آقای [علیرضا] طالب‌پور، [مدیر مؤسسه تحقیقاتی امام‏ رضا (ع)] آمد. نمونه‌هایی از برنامه  کامپیوتری‏کردن معارف قرآن و نهج‌البلاغه و تاریخ اسلام را ارایه کرد تا کمک بگیرد.  از امارات منتشر می‌کنند. [آقای‏علی‏عبدالعلی‏زاده]، استاندار و تعدادی از نمایندگان‏آذربایجانِ شرقی آمدند. برای تسریع چند طرح آب استمداد کردند و تأکید بر شرکت من در مراسم بهره‌برداری از دو سد آماده در استان داشتند. آقایان [محمد] فلاح، [دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر] و طباطبایی آمدند. گزارش کار ستاد مبارزه با مواد مخدر را دادند و از ناهماهنگی‌های وزیر کشور شکایت داشتند.

آقای فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد. راجع به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از من نظرخواهی کرد. گفت محمد [هاشمی] و حسین [مرعشی] و بعضی از وزرا و معاونان، برای نامزدی دکتر [حسن] حبیبی برنامه‏ریزی می‌کنند. آقای [علاءالدین] بروجردی آمد. برای سفر به مزارشریف و دیدار [عبدالرشید] دوستُم، کسب نظر کرد. آقای جعفری، فرماندار و [آقایان حسین ایرانی و محمدعلی شرعی]، نمایندگان قم و [آقای سیدجلیل سیدزاده]، استاندار تهران آمدند و برای عمران قم استمداد نمودند؛ کمک کردم.

عصر اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‏ جمهور] آمد. در مورد کیفیت بررسی و جواب نامه‌های مردم در سفر به استان آذربایجان غربی نظرخواهی کرد؛ نزدیک به بیست‏هزار نامه رسیده است. رفتیم، کاخ مرمر را که تعمیرات آن تمام شده، برای انتخاب نوع استفاده، دیدیم. خیلی خوب آماده شده است. تا ساعت هشت ونیم شب، کارها را انجام دادم و به خانه آمدم.